Tid och pris per lektion?
Hur lång är en lektion på din ridskola? 45 minuter? 1 timme?
Vad kostar en lektion?
Hur många elever är ni i en grupp?

Denna tråden ska jag följa med spänning, hur många som rider i varje grupp skulle också vara intressant tycker jag.
Jag jobbar ju på ridskola, så jag kan svara för hur vi har det i våra grupper.
Tiden som är utsatt på schemat för aktiv ridning är 45 minuter
Priset är jag osäker på, men runt 110-120 kr per lektion.
Vi har 7-8 elever i varje grupp, och enbart lektioner på ponny.
#1 - Jag lade till det i mitt inlägg! =)
Jag kan ju besvara hur jag har haft det (rider inte på ridskola sedan ett par år tillbaka).
Där var vi väl egentligen 6-7 elever, men det var i stort sett alltid någon borta så vi var för det mesta 5-6 stycken. Priset per lektion låg på 135 kr och då var det 60 minuter ridning.
Jag rider ju inte på ridskola själv, men de hade ridskola (på islandshästar) där jag hade min häst förr.
Där är det 45 minuters lektioner, 6 tillfällen för 1200 kr (dvs 200 kr/lektion) och då är det 4-5 elever i varje grupp.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

får man svara om man rider privat för tränare? alltså inte på ridskola.
dressyr så rider jag själv i 30 min och betalar 150kr.
hoppträning rider man i grupp på 4-5 st i en timma och det kostar också 150kr. samma tränare på hopp och dressyr.

Lektion rider jag för ca 250kr/lektion, 60min och 3-4st i gruppen 

jag rider privatlektioner på ridskola, lektionstiden är 1 h och jag betalar 300 kr.
lektionsgrupperna på samma ridskola består av högst 9 elever, ridtiden är 1 h för seniorer och kostar 150 kr, för juniorer är tiden 45 minuter och kostar 125 kr.
medarbetare på djurskydd.ifokus
där jag rider är det 50mins lektion, är 8st i storhästgrupperna vet inte i ponnygrupperna
Nybörjare 75kr/20min
junior 115kr/50min
senior 135/50min
Privatlektion 1person 400kr
2-3per 250kr/pers