En häst jag ska sköta
Snart ska jag ta hand om min kusins häst.
Och han är en c-ponny tror jag. Jag vet inte exakt höjden på honom! Och jag är 1.62m och väger ca 57kg
Är jag för tung för honom? för lång?
Tror inte du är för stor för en C-ponny, om den är maxad.
Jag är 2 cm längre än du och väger 50 kg. Jag är dock över 11 år äldre än du och därför ser det nog sämre ut om jag sätter mig på en liten ponny, än om du, som är ung, gör det. Jag måste däremot säga att jag hellre sätter mig på en stor häst än på en C-ponny, då jag tycker det ser dumt ut när jag rider C. Dock rider jag både B och C-ponnyer, då jag utbildar ponnyer.

jag är 161 och rider c-ponny…men jag väger 41 och han är maxad. vore bra å veta vad det är för typ av häst.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Jag får fråga min kusin! Jag vet inte om det är en c-ponny jag chansade bara, men jag tror det är det.
Och jag ska bara sköta honom i 14dagar!
Så det blir mest skritt och trav!
Det finns ingen ridbana där dom har hästen uppstallad, så jag får rida i skogen!

Jag ska försöka att gå ner i vikt innan jag ska sköta honom. Annars är det synd om honom…även om hästar är starka!
du är tretton år, tycker inte alls du behöver gå ner i vikt.
plus att din kusin nog inte hade lämnat hästen till dig om hon/han trodde du skulle vara för tung…

du behöver inte banta! håller med bubbelbubbel :)
Men hallå, stopp nu. Du ska absolut INTE banta. Du är helt perfekt viktmässigt och det handlar ju bara om två veckor. Skärpning!!

du behöver verkligen inte banta! ditt BMI är på "idealet" för en människa, med andra ord har du perfekt vikt.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
inte banta här inte ;O
/Elin

Jag tkr att jag behöver det.
Jag är inte smal och inte fet. Jag är mittemellan..men jag vill ändå gå ner i vikt. Aja!

men du håller ju fortfarande på att växa! då ska man inte banta, försök isf att äta rätt mat :)