Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1333 ggr
Peppe
0

bästa reklamen?

vilken reklam tycker du är bäst?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

[slo]
0

Finns bara dåliga reklamer ;)

Och sämst är nog den för alvedon med gymnastflickan… Är det bara jag som är korkad, eller har den ingen som helst budskap?  Fundersam

lisette
0

"varför står vi då i den här DJUNGLEN?"

Peppe
0

haha den har jag nog inte sett

jag gillar Telias gamla när han har gått vilse i skogen och han talar om hur viktig han är. haha

lisette
0

#1 *fniss* jag ser bara mig själv när jag ser den reklamen… det finns ju gott om dåliga reklamer utan budskap…

lisette
0

PEPPE du KAN inte ha missat den gaaamla reklamen för svenska naturchips? en bonde och reportern står i en skånsk åker.

reportern säger "de här bladen, dom friterar vi.." *visar upp en hel potatisplanta*

bonden vänder upp och ner och visar potatisen "nej, dessa friteras"

sedan utbrister reportern "varför står vi då här i den här djungeln"

eller ngt liknande.. :S

Alex
0

#5 Usch, jag tycker inte om chipsreklamer.. OLW reklamerna när potatisarna springer.. Uuh.. tycker det är så vidrigt, får panik av den! >.<

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Pheobe
0

#1 du får piffa till din humor… bejaka barnasinnet….. Reklam är ju kul.. öh, nja en del iaf… Red bull ger dej viiingar- Tja det gör Libresse också

Peppe
0

jaa den har jag sett!!

den är egentligen ingen riktig reklam kanske men när Sacha stå och pratar med en bonde under nollrasismveckan. jag håller på å dö varje gång. hahaha "du behöver inte upprepa varenda ord jag säger" "Bonden säger jag behöver inte upprepa varenda ord va han säger""äh, shi..*ohörbart*" "…han är inte sammarbetsvillig! jävla bondjävel"

gejsa
0

Håller med dig lisette den är roligast. Du hann före med att skriva den. Det var den första jag kom på när jag läste frågan. Om naturchips alltså. *ler*

Peppe
0

hoppsan..fel tråd haha

lisette
0

#3 tycker helt synd om teliagubben, han påminner lite om min pappa faktiskt. så som han gör mot sina barn (ger sin son en skrivmasking tex) skulle min pappa med kunna göra.. *flin*

#9 den är på ett ungefär som jag skrev va?

lisette
0

#3 tycker helt synd om teliagubben, han påminner lite om min pappa faktiskt. så som han gör mot sina barn (ger sin son en skrivmasking tex) skulle min pappa med kunna göra.. *flin*

#9 den är på ett ungefär som jag skrev va?

lisette
0

sedan är reklamen för ketchup utan socker KLOCKREN. den påminner med om min pappa.

jag o andreas såg den tillsammans första gången. båda två började asgarva och jag frågade honom vem han tänkte på. fick svaret "din pappa".

gejsa
0

#11# Ja, det är något sånt som dom säger. Kul är den iaf.

Ha, ha han som har ketchupflaskan påminner oss om en gubbe som vi känner precis samma dialekt också. Utseendet är precis som han. Påminner alla reklamer din pappa? Skrattande

CBA
0

Håller med dig lisette om roliga reklamer :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Peppe
0

ja ketchupflaskan hahha XD

lisette
0

#14 nej det är faktiskt bara dom två… :D

tror att de som skapat reklamerna har väldigt bra koll på vad som går hem hos folk… :D

gejsa
0

#17# Tyckte att det var så kul för i båda reklamerna så var dom lika din pappa. Kunde inte låta bli att fråga. *ler*

Jo, dom får nog sitta och tänka och fundera mycket för att det ska bli bra reklam.

__iE
0

hahaha ;D roliga reklamer ni rabblat upp ;)

men den med när de sitter vid strandkanten vid en sjö, med räkost på tub o då kmr det ullt med folk upp från sjön helt galna fr dom vill ha den räkosten ^^ xD

[slo]
0

Okejdå, en gammal kellogg's-reklam var rätt kul… När han vaknar som en grottmänniska, jag är helt säker på att dom var hos mig och spelade in den :p

Struten
0

den där me sasha o bonden är ju klockren;P

Murre_Uddiz
0

ICA reklamerna e roliga ibland..:)

lisette
0

vem sjutton är sasha och hur vet ni vem han är?

gillar lottoreklamerna med. fast jag inte förstår vad den här lilla indiern säger.. :D

Peppe
0

#23 han är en kort lite rund invandrare som pratar jätteroligt. jag börjar skratta bara jag ser honom. har varit med i tornet på fångarna på fortet nu när de gick senast tror ja

jaa lotto är oxå kul. haha. när han ringer på natten och nån kommer in "ser du inte, jag är jättemycke upptagen" haha XD

Lorita
0

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Murre_Uddiz
0

Hahah, ja just det, Sasha och *kommer inte på vad han heter, ahde iaf en krullig, brun peruk på sig* får vi inte glömma!

lisette
0

#24 jo jag vet hur han ser ut.. :D men jag förstod inte hur ni visste vem han var.. men nu vet jag…

hmm den där reklamen med alla RIKTIGA studsbollar som de låter trilla ner för ngn gata i san fransisco. den är riktigt mäktig.

Peppe
0

#25 dom va bra.. "garanterat fria från fullkorn" jo sannerligen XD

Faxlin
0

Men bilreklamen där en liten pojke sitter och leker med en leksaksbil som plötsligt kör iväg ut genom en altandörr med ungen hängande/släpandes efter sig. Den är rätt skojig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

McDonalds reklamen för någr år sedan med den lilla bebisen som gungade, den var inte så rolig, men söt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bebbe
0

Gilla uttrycket på lillkillen som helt plötsligt blir av med sin napp i ett dammsugardrag

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

LinaN
0

Slo, den reklamen du talar om får mig at ttänka på doping……

Är du gymnast elelr idrotttare? har du skadat dig? Ingen fara, ta bara våra roliga små tabletter så blir du fri från smärta och kan träna vidare! Men att du teknsikt sett är dopad är ignet vi talar om i våra reklamer! 

Jag har faktiskt inte tittat på tv ordentlgit på ett halvår då jag itne har haft någon antennkabel. Så jag är nästan olyckligt vetande om reklaminslagen som är just nu……

FAst jag blev gruvligt besviken när dom bytt alladin-asks-reklamen i år… tyckte den var så skön med  "På julen får man ta från undre lagret….." nu är den bara ybertöntig…..

Men potatisreklamen med dom studsande potatisarna är rätt söta :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

[slo]
0

LinaN, du har faktiskt en poäng där… Fast ska man tro reklamen är tabletterna totalt värdelösa, eftersom hon inte klarar av att göra det hon ska :D

Asagard
0

Minns ni Gevalia-reklamen med husvagnen? En försäljare står och demonstrerar en husvagn, koppling, mm och sen går han in i husvagnen. Plötsligt lossnar husvagnen och far iväg ut ur bild och så kommer det fram tex, som om reklamen var slut. Nästa reklam ser man hur husvagnen far in i en trädgård där en kvinna står och hänger sin tvätt. Första gången jag såg den reklamen höll jag på att dö av skratt. Om jag inte minns helt fel blev den även utsedd till den bästa reklamen under det året?

I dagsläget älskar jag en lokal radioreklam.

"Det här pianot väger ju bly"

"Ja, men nu har jag en god och en dålig nyhet. Den goda är att vi är på våning 23- den dåliga är att vi är i fel hus…."

"Trött på amatörer - anlita en riktig flyttfirma istället".

Reklam för en lokal flyttfirma som flyttar vad som helst, var som helst. Eller gjorde i alla fall, till dess de råkade ut för mitt piano och förstörde väggen i trappen i hyreshuset när de skulle lyfta ner det. :-D

gejsa
0

Det där med husvagnen minns jag inte.

Asagard
0

Det är säkert 10 år sedan den gick, så du får tänka låååångt tillbaka. :-)

gejsa
0

Aha, det är därför jag inte minns den. *ler* Är ju gammal och har tappat minnet.

Asagard
0

#37 Haha, jo, men tänk när du blir gammal och börjar gagga om hur bra det var på "den gamla goda tiden". Då är inte minnet så dåligt längre. :-)

gejsa
0

He, he nej då kommer det tillbaka. Fast oftast är det ju då förvrängt till det bästa. *ler*