Skogen
Vad kan man göra med hästen om man bara ska rida i skogen? xD
Förutom att skritta, trava eller galoppera?
Det kanske inte finns ngt att göra förutom det..men man kan ju fråga för säkerhets skull :)
Sätta upp pinnar som små hinder, rida serpentiner mellan träden, volter mellan träden, mm.

0# RIDA SLALOM MELLAN TRÄD + HOPPA OM MAN HAR MÖJLIGHET ATT GÖRA DET I SKOGEN. DET BROS PÅ HUR SKOGEN SER UT.

rid rakt ut i skogen så får hästen lyfta ordentligt på sina ben.

ok =) Bra tips!
Jag ska prova det..om jag får..hm mamma ska gå jämte mig när jag ska rida min kusins häst..när vi ska ut i skogen..hon vågar inte släppa mig själv xD jag har bara ridit i 1år och 10månader ungefär..för att vara exakt!

träna hästen på att gå igenom vattenpölar eller småbäckar
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Jag brukar göra lite dressyr m m också ;o) göra halter, ryggningar, slalom, öppna, skänkelvikning, öka minska tempo med mera =) Och hoppa o klättra såklart 
Varför ska den bara gå i skogen? Vad är det för några rörelser den inte ska utföra?

#7, i en annan tråd stod det att det inte fanns ridhus/paddock :) så därför skulle hon bara rida i skogen :)
Aha. Finns inga ängar eller vägar då?
Man kan ju mkt väll träna utomhus, på ängar går det ju lika bra som inomhus bortset ifrån att man inte får något stöd ifrån väggar…
På grusvägar går det att träna böjning och flyttningar, skolor osv.
Sedan så kan man klättra, svänga runt träd, kliva över fallna träd, gör banor runt träden och flytta emellan träden, rygga emellan och svänga osv…
På ena stallet jag rider finns en välskolad häst, har ridit ut tillsammans med henen en gång och hon gjorde en fin liten uppvisning för mig där hon tränade på att centrera galopp-pirutetterna på sin häst runt ett träd :) Är fantasin som sätter gränserna!