bilder* Hoppar Lord 12/9
Jag flyttade ju till Gamleby den 16:e augusti. Trivdes jättebra i skolan, och ridningen med Lord gick framåt! Lord har faktiskt hållit sig skadefri och börjat muskla sig super fint! Dock så kom jag på rätt snart att utbildningen inte var så bra.
Så igår flyttade jag till Tehult och går nu i samma klass som Anna. Redan i Tisdags var det klart att jag fick börja, och dom fick min ansökan dagen innan. Snabba ryck. Så nu står jag på Uppegård. Urfint stall med bra paddock och ett jättesnyggt ridhus (under uppbyggnad), hinder och bra hagar.
Lord börjar sköta sig bra igen, och tar vänstergaloppen super. Det enda som är lite krångligt är att jag måste stå i lättsits och rejält framåt lutad för att han ska fatta den. Ryggen måste alltså vara helt fri, nu har jag iaf börjat sätta mig i sadeln, men är fortfarande framåt lutat. Men det går super, kan nog börja räta på mig snart. Han tar i med rumpan med känns det som med, skjuter på bra bak. :) Dock kan jag inte sitta ner i hans trav än, men om han håller sig frisk så kan jag ju börja öva med det!
Anna var iaf med idag och fotade. Hoppade oxer på 1m, dvs att jag faktiskt har ett nytt höjdrekord!
Lord var spänd idag med, mycket nytt att kolla på och hästarna i hagen brevid paddocken var mycket spännande ibland faktiskt!
Jag har ridit i en Henri de Rivel sadel denna veckan, så det var inte så lyckat att ha min sadel nu. Jag har en ganska dålig sits i den tycker jag iaf!
Tungt att rida i sand med, så han blev seg rätt snabbt.
Han är lite rund om magen fortfarande, jag ger en konstig eftergift på många hinder. I slutet blev det ett par knasiga språng så då hamnade jag tyvärr efter. Det är något jag jobbar på, och inget jag skyller på honom.
Han skötte sig kanon bra! :D'
lite utav stallet när vi borstade honom! :) Skjutdörrar på boxarna, ventilation i varje box, galler för fönstrerna, luftig och fint. och toalett! :D
Linda sitter bredvid mig och svär över sitt internet som vägrar tillåta henne ladda upp fler bilder, så nu får hon låna min användare ;)
visst har han fina framben?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
oxer på 1m, är medveten om blick o skänklar
här försöker han rädda ett misslyckat hopp och fixar bakbenen riktigt snyggt, haha

Ser jättefin ut. Kul att det går frammåt.
Men går du inte lite väl fort fram? Har ju varit många inlägg om skador i augusti och september (hovböld och ryggproblem bla.) Men det är din häst så du vet ju bäst hur han reagerar.
Hoppas bara för hästens skull att han håller.
#8. Nej, det har väl inte? Jag skrev väl sist i Augusti och berättade om hovbölden, och berättade om sista behandlingen med Anna, och då hade allt nästan släppt. Lite i det muskulära. Nu har dock allt släppt. Ryggproblem på sistonde har jag absolut inte nämnt, inte vad jag kommer ihåg. Jag har ett väldigt kort minne. Men ryggproblem är jag faktiskt bombsäker på att jag itne skrivit något om, eftersom att han inte har haft problem med den på många månader nu. Du får gärna länka till trådarna som du kan finna där det står något om att han har problem med ryggen, så kan jag förklara förhoppningsvis!
Så jag tror inte alls att jag går så fort fram… :)

men en meter är ju inte högt så så fort går det ju inte…. vore ju annat om dom hoppade 120+ redan =) sen beror det ju på antalet språng också, 1 m 2 ggr är ju ingenting emot 20 språng på 80 cm…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

åh lyckost att du har fått flytta hästen till Uppegård. så otroligt fint där. Men vilka dagar är ni i riddersberg?
Då måste ni har ögon efter mig. Det är jag som alltid går runt med barnvagn eller en liten bebis =) Det är jag och min dotter. Kom fram och hälsa någon gång =) alltid kul att stötta på någon =)
#11. Det vet jag inte än. :) Vi ska väl fortsätta att hoppa runt lite i de olika profilerna! :)
jovisst, det är superfint där! Dock inte så mycket ridvägar ^^
Han ser jättefin ut. :)
Men vad är det du tittar på i hoppet egentligen..? Hur bommarna ser ut på ovansidan? :)
#13. tack! :) Jag vet inte, jag avr väl så taggad att komma över hindret så jag ville väl veta om de stod kvar. Det + att jag hellre kollar ner än mot en kamera eller en person! :) Inte bra och jag borde väl vänja mig, men det tycks jag inte göra. Dock är det bara någon sekund, i svävningsmomentet som jag blickar ner lite snabbt. :)
Wow, vilken häst!
Tänk om travaren jag rider kunde gå och hoppa så fint!
Som din drar upp frambenen i hoppen skulle du nog ha en magplatta egentligen… Bara ett litet tips.
Jättefin häst iaf som hoppar super, och särskilt för att vara ridtravare! Det kan man verkligen inte tro, om man bortser från frysmärkningen då. 
#15. Oj, tack!! :D Det kommer nog med lite träning ska du se. Lord är dock över förtjust i att hoppa och är en utmärkt hopphäst! :)
Magplatta ska inför skaffas när jag får ekonomin att gå ihop! :)
Våra veterinärer vi haft till honom, kan inte förstå att han är ett varmblod!
Tack, återigen!
#16 Kan förstå att dina veterinärer tyckte så.
Och bra att du ska köpa magplatta!
Jag hoppas verkligen att det kommer gå bättre med "min" pålle detta året, har bytt bett + tagit bort nosgrimman så han verkar trivas bättre nu.
Har samma fördel som du i alla fall, han gillar verkligen att hoppa! Kanske lite för mycket… När jag började rida honom vågade han inte gå över en pinne (bokstavligt talat!) men nu blir han jättepigg så fort han fattar att han ska få hoppa…
Sedan ska jag försöka ta lite lektioner också!
#17. Vad bra, hoppa mycket låga hinder så ska du se han han snart får in tekniken! :D Jag tyckte att det var ett under att jag kunde hålla honom idag. Fast som "tur" var så var han lite trött! :)
#18 Haha, okej, riktigt så pigg blir kanske inte Boogie. Men han gillar det iaf!
Okej, det ska jag göra. Å andra sidan har vi inte hoppat så högt ännu… Tror det högsta har legat på absolut max 70. Fast det blir mest småhinder, runt 30-40 kanske.