Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 3427 ggr
Trojaa
0

Min Bobby

Visst ser han inte ut som ett typiskt varmblod i kroppen? :)

http://www.pixbox.se/pic_show_id28570506.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id28570507.html

Lite ointressant, men vill veta vad ni tycker :)

Cilla89a
0

som jag sagt så många gånger innan, bilder är bara ett ögonblick.
ibland kan man få till bilder, då hästen ser ut som en GP häst, andra bilder ser hästen mer ut som en älg.
man bör ha en film, då blir det så mkt lättare.
så jag låter bli att kommentera :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Trojaa
0

Nu menade jag inte hur snyggt han går eller inte, bara hur han ser ut i kroppen :) Varmblod brukar ofta vara taniga =)

Trojaa
0

Kan föressten lägga upp en bild när han står still

Trojaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fast han vilar benet här :S

kaka1234567
0

På bild http://www.pixbox.se/pic_show_id28570507.html ser han lite ut som en halvblod och att han på miner mig om Tango lite garana.

Kan lägga upp en bild fasta Tango, är pålskt halvblod/arab korsning men aja.På något konstigt sätt såg han bara ut som en halvblod men jag är lite koko kanske elr?

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Trojaa
0

#5 ja han ser lite ut som ett halvblod, faktiskt. Är flera som frågat om han är ett halvblod haha.

Tycker att Tango är mer lik Arab än halvblod, det ser man på den konkava nosryggen och de smaaala benen, tycker jag :)

studs
0

varför verkar det så "viktigt" för vissa med travare att få kommentaren att hästen ser ut som ett halvblod??

Jag har själv ridtravare,han ser inte ut som en slimmad START häst men han ser heller inte ut som ett halvblod… var nöjd med de du har och var stolt att du har en fin härlig häst istället??

Trojaa
0

Man alltså, när har jag sagt att det är viktigt att han ser ut som ett halvblod? Tror du att jag inte älskar min häst för att han är ett varmblod? Och om det hade varit så jävla viktigt för mej att han såg ut som ett halvblod så hade jag väl inte köpt en travare? ? Tror du att jag inte är stolt över min häst?

Vet du, min häst betyder allt för mej, ALLT, han är min bästavän i alla väder, han kan aldrig svika mej, aldrig snacka skit om mej. Och du sitter och säger att jag inte är stolt över min häst? Får jag bara fråga, hur vet DU att jag inte är det?

Cilla89a
0

#8 när du skrev "visst ser han inte ut som ett typiskt varmblod i kroppen?"
så tar man ju det som att du hellre vill att hästen ser ut som ett halvblod.. och även när du skriver på ett foum, känns det som du vill ha det ännu mer bekräftat..

studs, menar ju inte att du inte älskar din häst!!! men man köper ju en häst av den rasen man är intresserad utav, och sen jämföra den med en annan ras är ju ganska onödigt?!

Trojaa
0

#9 man fårväl tolka det hur man vill, jag ber så mycket om ursäkt, NEJ JAG VILL INTE ATT BOBBY SKA SE UT SOM ETT HALVBLOD, hoppas att alla är belåtna nu. Föressten kan ha ju lika mycket likna en nordsvensk, eller en krosning, man han ser inte ut som det typiska varmblodet.

Menar hon inte? Varför skriver hon att jag måste vara stolt över min häst? Det är väl klart att jag är det? Inte hade jag väl ägt honom annars? Och precis som du säger, jag köper en ras jag är intresserad av, varför tror du att jag köpte ett varmblod då? Jo för att jag älskar rasen och jag älskar min häst.

Caspianowner
0

# 10

KOrsning ? En korsning är isåfall din travare så som halvblodshästen.

Cilla89a
0

raderat…

Scandi
0

jag tycker att mågna vbl är vädligt fina i kroppen och min travare är absolut inte taning men han är inte jätte grov heller.

Animal-3
0

jätte fin häst,,,fast travare finns i så många former och modeler att, jo visst ser det ut som en travare:)

Sen vad folk säger är ju olika. Peewee är typisk travare och han har blivit kallad både arab och qurter:)

starcatcher
0

fick jag gissa ras på din häst utan att veta, hade jag på rak arm sagt varmblod, för han ser ut som ett. men inte tusan är det något fel med det, de är ju så vackra och speciella! :D

Zaphix
0

Tycker han ser ut som en typisk ridtravare. Bra musklad som ridhäst, men med en travares utastrålning. Perfekt alltså. :)

Ridtravare är ju underbara, jag har en typisk ridtravare, och han är jättevacker. Men inte ser han ut som ett halvblod heller.

Bild på ridtravaren Storis.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Invisible
0

Nog tycker jag han ser ut som ett rastypiskt varmblod, men han är ju självklart snygg för det! Skrattande

Zadeira
0

Det spelar inte nån roll vilken ras han är eller ser ut som, han var himla fin ändå! :)

Peppe
0

jag håller helt med #14

OT; jag skulle vilja se en bild på en häst som ni anser ser ut som en travare, liksom hur ser en sån ut? travare och halvblod är ofta rätt lika i typen (då halvbloden också finns i många typer). det är ofta först när hästen rör sig eller hoppar som sanningen kommer fram eller om man kollar frysmärkningen när dom är stilla.

de som avlar travare, har dom nån rasstandard och betäcker efter utseende? eller betäcker dom de snabbaste stona med de snabbaste hingstarna i princip? (eller med snabbaste stammen osv, ja ni fattar)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Hannapanna
0

Jag är itn3e inne i travaveln men de känns som att man mer avlar på prestation än utseende…

[Zkold]
0

#19 klart dom avlar för att få fram en snabb häst på banan! Det gör väl alla som använder sina hästar på banorna (galopp och trav). Kan tänka mig att utseendet är ganska oviktigt då det handlar om att få hem den största vinsten. Men visst kanske det också kan vara så att det är ett stort + ifall hästen är fin att vila ögonen på också… Det är vad jag tror.
Sen har jag däremot hört och läst att fransmännen vill gärna att travarna ska avlas mer för utseendet än t.ex. vad amarikanarna gör. Vet inte om det kan stämma?

Peppe
0

#21 det jag ville få fram var att jag tror inte travarna har någon rasstandard = det finns inga regler för hur en travare ska se ut, och med andra ord kan man inte säga "min häst ser ut som en travare" osv =) tror också det är som du säger att dom bara avlar efter snabbhet (vilket ju är rätt logiskt)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

[Zkold]
0

#22 Nej det finns inte i travaveln. Där handlar det såklart om den snabbaste stammen=bästa stammen. Sen varierar verkligen travarna i modell lika mycket som halvbloden gör men det är ju ganska charmigt att det alltid finns en modell för alla.

Jag har en travare och visst han har inte längre den där smala slimmade kroppen som han hade när han gick på banan, nu är han av ridhästmodell… men fortfarande en travare och f*n vad jag är stolt över det! Hade jag velat att han skulle se ut som en annan ras hade jag inte köpt just en travare. Snälla sluta med att "dölja" att ni har en travare, var stolta över era hästar oavsätt ras!