Skadad... igen.
Skulle hoppträna min ponny. Första gången jag hopptränar för instruktör på Ella sedan i september-oktober, så jösses vad jag hade sett fram emot det! :o Allt gick väll bra som vanligt. Vi lastade hästarna, nemas problemas. Jag åkte med i transporten på ditvägen, då Dexter inte är supervan att ka, och jag skulle inte för sekund förlåta mig om något skulle hända. Allmänt idiotiskt, jag vet, men ah. Vi kom fram, lastade ur, sadlade och tränsades oså. Å sen gick vi upp till ridbanan. Vi var ganska tidiga, och fick därför stå och vänta på att gruppen innan skulle rida klart. När dom väl var fädiga, började vi bygga bana medan mamma höll i hästarna. När jag sedan skulle gå upp och ta med Ella ner till ridbanan, sprang en unge omkring med en hund PRECIS bakom hästarna. Dexter blev ju självklart jätterädd och mitt i allt kommer jag gående snett bakifrån honom, och så PANG, sparkade Dexter mot pojken och hunden, men träffade mig i magen. Jag gled bak och ramlade ner på knä och höll mig om magen, typ. Mamma typ "åh, herre gud! Hur gick dt?"."Nudörjagnudörjagnudörjag", tänke jag. Jösses vad ont jag hade. Nu har han väll slagit sönder magen på mig. Kunde inte röra mig, inte resa mig. En kvinna kommer fram och börjar prata med mig oså. Minns inte vad hon sa. Någon hjälpte mig upp. Mamma frågar om vi ska åka hem. "Nej", svarade jag. Jag ska rida.
Och jäääklar vad kul jag hade! Ella var pigg och bjööööd verkligen! :'-) *lycka*
Men hellvete vad ont det gjorde.. Tårarna rann när jag red, och efter passet tyckte mamma att vi skulle åka in till akuten ? :S Men nä, dt tyckte inte jag. Jag lever ju liksom ? Men ah, efter en stund kommer pappa med transporten för att åka hem, och när han får veta det här blev han inte direkt glad över att vi inte åkte in direkt. :p Kunde inte komma i i bilen själv, utan pappa fick hjälpa mig in. Pvg in till lasarettet kändes det som om jag skulle avlida. I varje kurva, rondell och väggupp kändes det som om någon körde in en kniv i mig. Aja, jag blev inlagd oså. Fick knapra i mig en massa smärtstillande oså, men det var ingen fara med mig. Kissade typ blod, men det var no bid deal. :p
Två dagar tidigare var jag ute och promenerade med hästarna. Plötsligt dök en traktor upp, och Dexter, som blev rädd, stegrade och slog med hovarna i ansiktet på mig. Fick då troligtvis en lättare hjärnskakning..
inte min vecka, riktigt.. 
Skulle gissa att du fått en spricka eller något i revbenen, hade en jobbarkompis som blev sparkad på liknande sätt.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Usch då, inte roligt!
Vet du vad som hänt? Alltså vad det blivit för skada?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Läkarna trodde inte det var någon fara. Kan dock inte gå upprätt, eller spänna magen utan att det gör rejält ont. Suck, haha.. 
#3 Vaddå trodde inte det var någon fara? Börjar man kissa blod efter att ha fått ett slag i magen så är det ju nåt som hänt. Undersökte de dig inte?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#4 Jo, det gjorde dom, men dom sa att det är ganska normalt, eller nåt ?
Låg iaf kvar över natten, fick åka hem idag.
men usch! Stackare! krya på dig!
Det där låter inte alls bra. Inte för att vara elak, men jag tycker det var korkat att inte åka in direkt utan till och med rida ett pass före när du nu hade så pass ont! Visst levde du, men tänk om du tex spräckt mjälten eller levern…. Då hade du dött rätt fort utan vård.
En spark i magen som orsakar sån smärta är inte att leka med…
Tur att det inte var värre än det var. Krya på dig!

#6 Tack :-)
#7 Jag är inte den smartare typen av människa, haha. Jag har inte hopptränat henne på snart ett år, och jag junde ju stå och gå efter ett tag (-;