Drömhäst?
Har du någon dröm häst? Vad ska den såfall heta och hur många år? och hur ska den se ut?
vilekn ras?

jag hade en drömhäst när jag var liten. det var oskar, fjordingen på ridskolan. de som hade ridskolan skulle skiljas, de skulle dela upp vissa hästar och andra såldes. då ville jag köpa oskar, men fick inte.
han står hemma hos mig nu.

#4 Sånna solskenshistorier vill vi höra mer om!
Min drömhäst e:
Fjording
Född010523
Ljusbrunblack
Dressyrstjärna
Världens bästa
Namnet ska vara Nisälla
Och vet ni va de bästa är?
HON ÄR MIIIIIIIIIIIN!
/Elin

Minabsoluta drömhäst är den som jag var skötare på när jag var barn. En kallblodstravare som hette Hamvega. Hon var mörkbrun och det snällaste och vackraste jag sett. Saknar henne sååå.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Min drömhäst /solskenshistoria var väl om min shettishingst, >Krabat(Krabbe)
Första gången jag träffade honom var jag nog bara 1 år han var 8 år, red honom på midsommar…sen började jag sköta honom i ett stall som födde upp halvblod där de hade honom som testare på stonas brunst(kul jobb) då var jag 12 år. 2001 skulle han avlivas för ägaren var gammal… jag hörde detta o fick honom, sen levde han i 3år till hos mig och dog som 37 åring. Känns som vi var ämnade för varandra då vi stötte ihop flera gånger.
Måste nog säga att Vaðalth (bilden) är min drömhäst.. Snygg, musblack (då) 6-åring. Världens goaste, snygga gångarter och väldigt mycket man och svans. När bilden togs var han hingst, men det var några år sen nu så nu vet jag varken vart han befinner sig eller om han är kastrerad eller inte.
Snygg är han i alla fall, lille killen. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#8 en till solskenshistoria. man blir ju helt varm i kroppen! :D

#1Shirley…vad har hänt med din bild???? Ska den vara så???????

#11 den e bara lite omgjord har några olika såna på shirley…
Islandssto, musblack, 135 cm, 8-10 år, fyrgångare (tror jag), fin stam, bra gångarter.. :) Namnet spelar inte så stor roll, men jag älskar namnet Kæpa.. :) Det betyder "sälhona" och uttalas "Kjaipa".. :)
Sedan så ska hon betäckas med Godi frá Audsholtshjaleigu och så ska de få en liten musblackhingst tillsammans!! :D
Fina, jag gillar alla sorts shettisar
Min dröm häst;
* Kolsvart, med 4 strumpor, och bred bläs, alt. Stj och snopp.
* 165-175 i mkh.
* Dressyrstam, kan komma långt.

#12 hur får man de så? rätt så läckra faktiskt

Parlington Princess är min drömmis… eller nåt annat isabellfärgat shettissto 2-4år. är jättekräsen med nyansen på färgen och utseendet överlag och hon är en av dom få som passar in. den enda i sverige faktiskt…
fastnade för henne när hon va ute på annons och nu, för bara 7 minuter sen exakt upptäckte jag att hon hamnat på stuteri kronblad som bara ligger 1,4 mil härifrån!!
fast ett snäpp över sessan ligger nog Tessa på stuteri hesseldal i danmark (där BTW Sientje står som jag kollade in för 2 år sen och Scorpio Errol Flynn som är urläcker)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
arabhingsten Peleng var en väldigt vacker häst och även stoet Primanka som såldes från Claestorp till stuteriet där Peleng stod..
om de levde, så skulle jag inte ha nått emot att äga dom 

#19 Jag har boken om honom!! Underbart fin häst!
#20 ja, verkligen…
vi hade boken, men lånade tyvärr ut den och fick aldrig tillbaka den 
det var ju lite kul eftersom Peleng var lite släkt med min gamla arab, och Primanka kommer från samma ställe (Claestorps arabstuteri)som hon kom ifrån, och där jag har jobbat….

#21 Vad synd! Man blir alltid lika irriterad när folk inte lämnar tillbaka det dom lånat!!
#22 ja, man blir ju det 
Jag tycker era drömhästar värkar super bra!

En häst jag ägde en gång en lippizanar korsning, vi hade "the time of our life" tillsammans. sen sålde jag henne eftersom jag ville högre upp i klasserna, för hon räckte inte till. Idag är det min lilla Nicole…

##22 eller när man får tillbaks sakerna sönder..
Min drömhäst är väl typ en riiikitgt snygg dressyrhäst, så man nästan dreglar, som vunnit MSV dressyr :) haha, letar efter en sådan, men jag är nog alldeles för kräsen :P
Jag har nästan min drömhäst i hamn, ska bara se till att hitta bostad åt honom i 11 månader till och sen övertala ägarinnan att jag ska få köpa honom ;)
Tror inte jag behöver säga vem det handlar om :D
Okej!!

Min drömhäst är antingen Lykka eller en Frieserhingst på 6 år =)

Min drömhäst är min Mirre, det sa klick direkt. Kan inte tänka mig någonannan häst.

Min medryttar häst är min drömhäst på så sätt att jag aldrig skulle kunna byta bort honom mot något eller någon annan. För han är mitt allt. Men dagdrömmer om andra hästar det gör jag
Men det är mest tänk om jag hade haft en sån här häst… De senaste veckorna har jag haft ett halvknäppt halvblodssto vid namn Minsan och hennes 1åriga son Midas i tankarna. Helt påhittade hästar. Men går väl o fantiserar lite om "deras liv" om man säger så.

Ett hingstföl av våran lilla häst:)
det låter fint

Min drömhäst har jag redan. Min egna gammelman, Lyrik, nästan svart (svartbrun i papprerna) stor kallblodstravare.
Även min gamla tant, Blue Skies xx, var min drömhäst. Guldfux med strimbläs och snopp, hoppade hus. Var med på Ponny-SM på 80-talet, troligen oxå Ponny-VM.
Tyvärr fick hon fång och togs bort den 7 oktober 1996 kl. 13:00 på Ultuna. Saknar henne fortfarande.
Okeyy

Svart med liten stjärn, kanske vitt på ben, elr snyggbrun^^ med svart man med guldslingor i, precis som Monessa ;)
147 cm ungefär, om jag inte blir lååång :Pdå blir det kanske 168=)
Ras spelar inte så stor roll, men inte spinkig o inte altför kraftig, ska vara lite lagom.
Vara positiv, inte 'seg'. Gärna lite het :) inte vara så kittlig. Gilla hoppning och dressyr, men den ska ha en utmaning . annars blir det inge kul :P kanske påbörjad med longering o körning ^^ lite så :)
Min drömhäst för tillfället ->
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=88110
Men jag har inte gett upp mitt musblacksto heller.. ;)
#42 Varningsflagga hissad, Juve.. "behöver motiveras för att gå bra" Du vet hur det är med hästar som inte tycker om att jobba.. De är inte roliga att rida. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#44 - Äääh.. Jag behöver också motioneras för att gå bra.. Vi passar nog.. ;P Neeeejdå, men jag är van.. *host*Máni*host* Eller.. Det går bra så länge man är i skogen.. Men inne på banan så blir han bara seeegare och seeeeeeegare.. ;)

jag är nöjd med "min" roger, hoppas att jag kan förlänga el. köpa men då måste jag veta vad jag ska göra med mitt liv först, skaffa jobb o så.
#45 Jaja okej då, om du tycker sånt är kul så.. Har du tur så är det ingen Snædis bara.. Fast det är klart, du kanske tycker det är kul med en häst som backar ner i diken och stegrar sig så fort man kräver det minsta av den också..? ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#47 - Haha.. Jag är van.. Stoet jag red förut slängde sig gärna i diken, upp på kullar, in bland träd m.m. XP Eller bockar efter två steg i skritt.. ;)
#48 Jaja, men van och tycka om det är två olika saker.. Jag är också van, men inte f-n tycker jag det är kul! :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

En drömhäst… hade nog varit en storhäst, skimmel (som Cardento typ) med TJOOOCK svans och man. Kan allting i dressyren och hoppar 160 lätt… otroligt snäll hingst… Har inte hittat någon och hade inte haft råd iheller men det är nog min drömhäst. Men jag har en helt underbar ponny redan i stallet som är en liten drömponny! ;D:D
#3 Jag blir så lycklig när jag läser sånt :D
Min drömhäst är mnog en sotsvart nordsvensk travarhingst. Han ska heta Boss, eller något annat tufft och han ska vara explosiv, framåt och stark men jag ska ändå klara av honom. (Det är bokstavligen min drömhäst, jag drömde om en sådan häst för jättemånga år sedan).
lurvponnyn.vimeddjur.se
Har ingen direkt drömhäst men två hingstar jag tycker speciellt mycket om.
Den ena, Ekstern: http://www.straightegyptians.com/barn/images/p2000_ekstern.jpg
Den andra, Kubinec: http://www.agoca.com/image/chp2/galerie/Kubinec/Kubinec4-e-Balaton.jpg
Ekstern är pappa till min lånehingst som betäckt mina ston 
Kubinec finns i mitt nyinköpta stoföls stam… En kombination mellan de två längre fram skulle jag vilja ha ;)

Va fiint :D
Islandshäst, Guldfux, 19, Blesi ^^ (L)
Ras och utseende spelar absolut ingen roll för min del. Det är personlighet, individ, kemi och användningsområde som betyder allt för mig.

#56 haha, and you got it! ;o)

#57 va? fatta inte vad du menar!?
Jusst för tillfället vet jag inte riktigt hur min drömhäst ser ut, men när jag var mindre var det en appelkastad grå häst med nästan svart man och svans, den skulle heta Pontiac.
Men nu… visst är det snyggt med den färgen, och namnet tycker jag fortfarande om, men… jag kan inte riktigt bestämma mig, om jag vill ha en busig ponny, ett snabbt fullblod, en superponny(fälttävlan typ), en westernhäst, eller ett varmblod :P
Men en sak vet jag iaf.. Coco Skunk är den snyggaste hästen jag någonsin sett!!! Och han är duktig o snäll med :) Och han är ännu finare IRL :D

Corro har blivit min drömhäst. 17årig fet fjordvallack med ett hjärta av guld och bus
Annars är det väl ett kallblod, typ nordsvensk eller kallblods travare, maffig men ändå ganska lättriden, mörkbrun, brun eller bork färgad. Vallack. ca 5-10år. Massa man och svans, hovskägg och sånt som hör kallbloden till 
#59# Oh Coco, fy inte visa dreggelbilder 

Jag vill såklart ha Uno, men jag kommer nog att växa ifrån han, vidsäga jag tycker är dåligt…men utom han vill jagh nog ha en c eller d ponny som e vit me vit man. det skulle vara snyggt. :D

jag har kommit fram till att jag har många drömhästar. dett är en av dom iaf-->´
till på köpet sveriges näst bästa treåriga hopponny. kom 2a efter en valack (som oxå ja jättefin) i finalen i halmstad i somras. alltså är han bästa hingst
har inte framkallat korten därifrån än. på detta kortet är han 2 år
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#58 ojdå, blanda nog ihop dej med nån, trodde att h*n var din :/ men nu vet jag ^^

Min drömhäst får bli Casanova, fast mindre överbyggd bak, mindre nervig och så får han ju vara en stor häst så jag slipper sälja pållen när jag fyller 18.. :(
Casanova är iaf en korsningsponny m. stam, 6 år, jättesnygg, smäcker, extremtpigg (het), imp. Holland och med otrolig utsrålning, livsglädje och stor kapacitet…
Jisses, jag älskar att skryta om honom, ni får ursäkta.. haha ;P

Jag vill ha en fjording!!!!!!!!!

#67# Du får komma och rida på Gejsa sedan.