vad har ni för väder?
vi har sol och 13 grader varmt.

vi har faktiskt också sol idag!! men vi har dock "bara" 7,5 grader..
Sol underbara sol man är nästan chockad, 8 grader
Vet inte hur kallt/varmt det är just nu.. lite kallare än de senaste dagarna i alla fall. Var 1 minusgrad imorse vid 10.. Me nu är det varmare. :) Och sol. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Sol :) Har inte gått utanför dörren än, men det ser inte jättevarmt ut… :p

Sol o ca 4 grader
sol ibland, men nu blev det mörkt igen, vet inte hur det ligger till med temperaturen har inte gått ut och kollat…

sol och -3
Vi har haft sol o 7,5 grader varmt. Men nu börjar det bli lite mörkt.
Hade mulet idag :/
vi hade SOL!!! men frost i gräset….

#10# Frost!! Hur har ni kunnat få det. Vi bor ju bara högst 4,5 mil från varandra. Här hade vi som kallast 4+ i morse.
I dag på dagen tittade solen fram en liten stund. Men inget regn iaf. Ca 8 + grader. Men i morgon ska det ju regna massor verkar det som.

Vi har haft +5 grader och sol idag här runt Arlanda…wonderbar :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
jo, 0-gradigt imorse och i gräset var frosten kvar i skuggan
+5 och regn =(
Mulet, regnet hänger i luften och 5 grader.. Blåser storm

Idag har vi regn i massor, temperaturen vet jag inte så det får nån annan från Eskilstuna svara på!!!!

#13# Hur 17 kan ni ha 0-gradigt. Vi har ju haft som kallast +4??

usch idag regnar det här och jag ska träna båda pållarna….brr
Måndag idag, REGN, REGN, och åter REGN!

Så här är vädret och hästarna är inne

Här regnar det och blåser en himskans massa.. har nästan precis plockat in mina gryn igen efter ca 3,5 timme ute.. de ville inte bli mer blöta! Lillan plöjde tom staketet för att få komma in snabbare..

Alla hästarna är ute som vanligt. Men oj vad det blåser och regnar nu. Fy fasiken.
Idag regnade och blåste det (det gör det fortfarande) som sjutton! Isch vad kallt :/
Här har det vart blåsigt och regnit hela dagen. Riktigt tråkigt väder tycker jag! Framförallt med tanke på att vi skulle rida i skolan, :/
Vi tömkörde istället. :)
/ Sara & Casper
+5 och blåsigt och mulet, blir nog regn igen. I Uppsala

Blåsigt och flera plusgrader och LUCIA!!!
8 plus och blåsigt….
asatråkigt

Regn och +7 grader. där jag bor är det värsat översvämmningarna!

Ja, nu har Gobban fått mugg. Hur ska det bli bra om det inte fryser till.
Om en halvtimma ska jag åka med Fille för att ta bort vargtänderna. Stackaren! Undrar om man kan äta hö samma dag efter det????
Regnar lite smått här.
Min gubbe hade ordentligt med mugg när jag köpte honom (vanskött). Sedan dess får han bara mugg när det är varmt och torrt ute, aldrig när det är blött och lerigt som nu. Tvärtomhäst!
Lusern är väl lätt-tuggat?
Mulet igen o blåser lite.
Sol och lite småblåsigt här idag. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#30# Ja, det var ju verkligen lustigt att han får mugg när det är torrt. Är du säker på att det är mugg då?
Ja, lusern är lättuggat. Dom äter upp det jäkligt snabbt har jag sett.
#33 Jepp. Hade "vet" ute. Fick ut en salva med kortison, Celestona Valerat (stavning+). Rakade rent runt all mugg (MKT päls), tvättade med Lactacyd, torkade torrt och smorde in med salvan.
Han stod i sjukhage den sommaren då muggen kom (strålbenshältan). En hästägare då i stallet (Surmulen) som nästan var färdig veterinär (många vetkandidater stallet) skrev ut recept till mig. Sedan dess får han mugg ibland när det är varmt och torrt ute, aldrig när det är blött och lerigt som nu.
Brukar spola av leran varje dag och kolla iaf det skulle vara något på G.
Regn och mulet igen…
Regnar och blåser idag igen : (
Har inte regn o blåst, men MULET igeeen! >:(

"Oro för ras och skred
Nu ökar oron för ras och skred i de översvämmade områdena i Göteborgsregionen. Räddningstjänsten fortsätter att tillsammans med kommuner bevaka läget. Mölndalsån har stigit tio centimeter på grund av nattens regn.(TT)" 
Ojdå..bor du i göteborg lorita?

mmmmmmmmmmmmmmmmmm det gör jag, men inte där det är som värst.
#38 - Usch.. Har halva min släkt där också.. :/ Men hur ser era hagar ut nu?
UPPSALA:
Halvtråkigt, grått, äckligt väder.. ;) Vi väntar på sommaren här!! :P
UPPSALA=Ganska nära mig :) Något "län" elr vad det heter mellan x)
Loita-Okej..

Inte så farligt som på bild #20 hästarna har varit inne i dag, Kiara gillar inte när det blåser och regnar så, också ska hon ju ha föl så hon får bestämma 
Joo.. Förstår det.. När är fölet beräknat då? :) Vad är det för hingst? :)
Wiiie va kul Lorita! =D

Här började det blåsa hårt vid 13 tiden och dugga lite men det blev inte så mycket regn tack och lov! Men nu har vi +11 grader. Hörde i dag på tv:n att vi får ingen snö till jul heller. 

Lorita! Låter du inte dina hästar gå ut alls på hela dagen???
Uppsala: Blåsigt, +7, men uppehåll. Ska bli kallare framåt söndagen =)
Min går ute VARJE dag, han river stallet annars. De kommer in lite tidigare de dagar det är skitväder.

Vi har +11 grader och blåsigt. Men att det blåser gör inget då blir det ju torrare i marken. Går ute som vanligt. Inget regn iaf. Ska väl bli runt -0 på söndag och ev minus 5 på måndag.

ca. 9 grader varmt, blåsigt som f*n och regn hela tiden, vatten precis överallt… Fast det är jätteskojj att rida genom alla gigantiska vattenpölar! xP
å fy farao vad det har blåst idag då!

#49 Ja, när vädret är extremt så låter jag dom göra det, det blir för länge som dom får vara ute annars, minst en 9-10 timmar och det är inte så bra. Och att släpa ut dom på kvällen när det är mörkt det tycker jag är lite dumt då kan dom vara inne hela dagen.
#54 - Oooh.. Vilken snygging!! :D Men du.. En fråga bara.. Om man korsar en Knabstrupper med en Welsh - då blir väl avkomman en korsningshäst/ponny? Är alltså din Ametist en korsning eftersom mamma inte är Knabstrupper? :)

#55 Vist är han snygg hingsten, vald med omsorg 
Jag sysslar inte med korsnigsavel, New Forest och welsh är inkorsningsraser, alltså Ametist med New Forest mamma är knabstrupper och ska visas som knabstrupper hingst i vår (hoppas han blir godkänd) Kiara har en welsh pappa men är knabstrupper (hon är också welshpartbred det blev hon av bara farten), Fölet kommer att bli knabstrupper och även den welsh partbred.
#56 - Ja, oj, ja.. ;) En riktig snygging!! :D
Ja, jag undrade bara lite där.. ;) Tänkte att du ju föder upp Knabstrupperhästar.. Fick inte ihop det med New Forest m.m. ;) Är inte så insatt i avel - bara islandsavel!! ;)
Men om du har ett t.ex. snöflingetigrerat sto och korsar det med en "vanlig" brun hingst (ej Knabstrupper) - Hur stor är då chansen att fölet blir tigrerat? :) Kan en Knabstrupper vara helt brun, helt svart eller någon annan "hel" färg? :) Avel är spännande!! :)

Har du en snöflinga? Jag tänkte först svara som jag brukar svara och då skulle svaret var 50 % men troligen inte leopardtigrerad. Det finns snart en enfärgad godkänd knabstrupper i Sverige så vist kan dom vara enfärgade, ett krav på hingstarna är att dom ska vara tigrerade men en renavlad knabstrupper en med minst 75 % knabstruperblod kan bli godkänd om den är enfärgad men får då bara betäcka tigrerade ston.
Mängden vitt styrs av en gen och prickarna av en annan gen, snöflingan sakna utbrednigsgen för vitt och det saknas i dom flesta övriga raser också men Hugo (den nya knabstruppern) har troligen minst en gen för vitt.
#58 - Nej, jag har ingen egen, men jag skötte ett antal tigrerade ponnyer förut.. ;) Snöflingetigrerad var den typ av tigrering som jag kom på först bara.. :)
Okej, tackar för svaret!! :)

#54# Men vad jag har förstått så är du ju hemma. Varför får dom inte gå ut ett par timmar mitt på dagen då?
Har precis för mig att förra året när du kom hit så sa du att dom gick i jättestora vinterhagar med träd i vintertid. Var det inte du?

Nej, det kan inte vara jag mina hästar går i små grusade hagar på vintern och ganska magra beten på sommaren då jag inte tycker om att jojo banta hästarna. Hästarna har jag hemma i eget stall, men för den skull behöver inte jag kunna ta ut och in dom efter väder, jag lobbar hemma för att vi ska prioritera byggande av ett vindskydd så några träd har jag inte heller i hagen.

Snacka om att jag har glömt bort det då. Det var samtidigt som vi snackade om skor eller inte på hästarna. Nåja, skit samma.
I dag har vi inte heller fått regn. Nu börjar det bli kallare. +2 just nu bara.
Kallt idag

Skor och lera = tappskor och att jag inte fick tappskor på grund av att mina hästar är oskoda och att jag har grusade vinter hagar till dom vilket jag har för att jag en gång fått kraftigt med mugg.

Nu har vi minus 1 grad ute.
Iiih, fy farao vad det var kallt idag! P[ luciat[get satt man i 2par strumpor i ridskorna, och fr;s som in i h. Brrr
Vet n[n var jag har tryckt, n'r jag ska skriva de tre sista bokst'verna i alfabetet blir det s[na h'r tecken tar de i bokstavsordning nu [ och ' och ; …….. det var allts[ de sista tre bokst'verna i alfabetet. HJ"LP!

I natt har vi haft som mest -4 grader. På dagen var det -2 ung. Ingen blåst utan sol. Jättefint väder.

#66, haha, så har jag också lyckats göra ^^
kolla min bifogade bild!
du ser att det står SV åp bilden (det är längst ner till höger på din data skärm) klicka en gång och bocka för SV du har EN (=engelska) ;D
hoppas du fattar och att det funkar ? :)
#68 - Vilken bild?! XD

äääääååååööööö….. Wiiie! Tack så mycket! *kram*

varsegodvarsegod :)
Vi har minusgrader nu..:( Ingen snö än i alla fall.. Ska bli varmare igen i slutet av veckan, så får hoppas att himlen håller tätt tills dess. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
idag har temperaturen krupit ner till 0an, och det kom snööööö, blandat med regn för visso, men hos pappa låg lite kvar på marken..:)

Vi har haft 7 minusgrader idag.. burr….*
-3 nu på morgonen. Igår var det runt nollan mitt på dagen, leran hade frusit fast i pälsen på Lyriks ben =(

-3 här inne i stan. På landet är det säkerligen kallare!

Vi i skåne har idag UNDERBART väder, ett par minus, strålande sol =0) KAn det bli bättre ?
3,5 minus…*huttrar och hämtar duntofflor*

#78 har du inte skrapat rutor i morse? gick knappt att få bort…

#80 nä gumman det slapp jag hade en karl som gjorde det till mig =0)

#81 fyyyyy vad orättvist! fast ok, det gjorde andreas med till mig ett par minuter… vad du är bortskämd! ;)

Vi har haft -2-3grader på dagen. Lite sol också. På natten var det över -7 grader.
Fy f*n vad jag hatar skolan! Fick lov att gå till nån backen med fadderbarnen, och alla frös som sjutton. Min kompis börja gråta för hon frös så mycke om tårna, dom blev gula
Själv hade man jumpadojjor, mina nya vinterskor är deten cpbuckla i så dom kan man ju inte ha efter 3 gånger, nä nä.
Och om armarna frös jag inte så mycke :) Men om benen. Och hade så bråttom imorse, så tog inte vantarna, hitta dom inte =/ Mössa har jag ingen o ha i skolan. *tycker synd om img själv* ;)
Var iaf jättetråkit, frost överallt. Kändes som benen var fulla medd vatten på, darra typ 25 minuter när vi va tillbaka i skolan. Dom andra i klassen med. Blööö
-4, men det ska bli varmt i morgon =(
Hellre kallt och hårt än varmt och lerigt.

#85, jag håller med dig ! Man är ju så trött på all denna geggamojan nu
#86. Japp. Skönt att slippa spola pållens ben och fötter varje dag, ibland även täcket.
Igår var det bara lite lerigt på fötterna. Gick att borsta bort med piggborsten.
Vill ha en vit jul!
håller det i sig blir det en frostig jul ;)
Här är det nå´n minusgrad och frostigt på backen. Så ska det tydligen bli plusgrader igen till jul. Ush, ingen julkänsla utan snö.
Plockade just en fästing från ena katten… i december
#88 Hoppas inte för mycket bara.. Här (Karlstad) skulle det bli varmare mot slutet av veckan i alla fall, men vet inte hur det är med övriga Sverige..
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Just nu snöar det men det är 1+ nu så det lär väl smälta.
snöar lite här med.
+3 och SOL här i Uppsala. Den lilla snön som kom igår em försvinner =(
Är hästledig idag, ska ut och äta med min icke-häst kompis och sedan gå på bio. Tips på bra filmer? Tack

0 gradigt just nu och sol.

vi har väldigt lite sol och +2
Har sool idag, snön liggen kvar,,
+1 och sol. Snön är kvar, än så länge…
¤ plus, dimmigt och regn. Bläää vilket julväder.

det är såååå tråkigt väder här, mörkt och kallt! Gärna lite snö till jul!

+2 grader just nu det blåser lite lätt.
Ogradigt än så länge, blåser lite. Snön är kvar här och var.
Lite sol, lite snö kvar.

Just nu har vi 0 gradigt men vi har haft över 3 grader plus på dagen.

SLASK typ! lera iaf
+2 och sol, snön är kvar, eller snarare isen.
+8 och mulet, iiingen snööö :'(

sol +3
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

mulet +6

Vi haft nästan minus i natt så allt är fryst just nu. Men det är +1.
+5 och sol. Vilken julafton!

I natt har vi haft -4 grader och nu är det +2.
+2 nu.

Vi har också +3 grader ute nu. Det ska bli regn på nyårsafton. Kul!