Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1023 ggr
Luthien89
0

Bioglucosamin

Hejsan. Ni som använder er av Gluckosamin, vilken sort har ni? Jag tittade på Börjes och där finsn 2 olika sorter och en enorm prisskillnad, den ena kostar 400 kr och sen andra 200 kr. Jag undrar om det är nån som använder den billigare sorten och om den funkar bra? Känns onödigt att lägga 400 kr om man kan lägga 200 kr, om den är bra förståss..

elin
0

Jag ger vanlig gluccosamin till Nisse, mitt kostar 250 kr, liten burk.
Men det gör att det inte knäcker lika mkt längre.
Det smörjer lederna, kanon!

/Elin

Mangis
0

Enligt en vet jag har (och som jag verkligen litar på) har man kommit fram till att glukosamin behöver doseras mycke högre än angivna doser för att ha någon effekt, men jag kan tyvärr inte hänvisa till ngn forskning. Jag bara trodde på honom Räcka ut tungan Men det kanske skulle vara värt att ta tiden och ta reda på det om man funderade på att köpa? Eller släng iväg ett mail till SVA vet jag, de brukar ge snabba svar.

amand
0

Kan tipsa om att på Gekås i Ullared kan man köpa en mindre burk glucosamin för 169 kr! Billigare än i andra affärer ;)

Luthien89
0

Ingen annan?!

JMax
0

Var det inte någon tidning som hade test på olika märken av glucosamin för ett tag sen? Vissa innehåller ju knappt något öht. Har för mig att det var något av märkena i "mellanprisklassen" som var det bästa. Ska kolla om jag kan hitta artikeln.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Luthien89
0

#5 Hade vatt SUPERBRA :D :D :D

JMax
0

Har letat överallt men jag kan inte hitta den…Gråter

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Lyrik
0

Min gubbe får BioGlucomin, kostar runt 370 på Börjes. Brukar då och då byta glucosamin, så nästa burk får han Glucovett (oxå billigt) och sedan Flexijoint igen.

Han är urfräsch nu, ohalt i både skritt, trav och galopp fast han har strålbenshälta hf och kotledsartroser båda bak. =)