OT: Hjälp snabbt, förlovningsringar!
Detta är väldigt OT men jag tänkte att det är många här inne som har en partner och säkert många som är gifta eller förlovade. Nu vill jag och min kille förlova oss och tänkte beställa ringar. Men hur mäter man storleken på ens finger?
Väldigt tacksam för så snabba svar som möjligt! :)
Överlåter frågan till nån som kan svara på den, men grattis! :D
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Grattis, det bästa är nog att gå dit ni köper ringarna och får hjälp!
Tack så mycket!
#2. Jo vi funderar på det, men då det ska göras över internet på en budget-sida så kan vi inte det. Jag tror dock inte att våran guldsmedsaffär är öppen nu i helgen heller.
#3 - Varför måste det vara nu i helgen då? =) Kan ni inte vänta några dagar?
Annars kan du säkert ringa till någon affär.
gå till en affär och be dom mäta, så vet ni ju måtten, och kan sen beställa hem dom!
#4. Man kan säga att dom ringarna vi vill ha är under slutsäljning! ;) Sedan så vill vi gärna ha hem dem innan vi firar 1års dag, vilket är den 21 =) Men kan gå ner till byn imorgon och kolla =)
#5. Ska se om dom har öppet. =)

storleken är radien på ringen, så mät en som passar och avrunda uppåt, det är tråkigt om ringen blir för liten.
man mäter halva millimetrar också 17…. 17,5….18….18,5
Grattis till förlovningen föresten 

gå in på guldfynd etc o be om att få veta din strl!
grattis :D

Som de flesta säger: Gå till en affär och mät :)
Stort grattis till er båda!
#7. Tack så mycket! :D
#8-9. Tack, ska göra det för säkerhets skull! :)
GRATTIS

Grattis!
Hur gammal är du? nyfiken bara :)
Jag säger gratiiiiiss igen! :D <3
#12 eftersom jag gillar att besvara folks frågor som inte är till mig… Linda fyller 17 i februari ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Grattis! 
fy vad roligt! Du har inte ne bild på ringarna, tycker alltid det är kul att se vad folk väljer för ingar ;)

Vi beställde hem provringar från någon hemsida, gratis. Det var ringar, men i plast så det var bara att prova. Skönt :)
#11. Tack! :D
#12. Som Anna redan sagt så fyller jag 17 i februari ^^
#13. Taaack! :D <3
#14-15. Tack! :D
#16. Vi skippade ringarna som vi tänkte beställa, och gick till vår guldsmedsaffär, där hittade vi bättre ringar. Det kommer bild så fort vi har fått hem dom! :D Så du får allt vänta lite ;)
#17. Vi har med beställt efter ringar från dom i smyckesaffären här hemma! :D
Vi gjorde som de flesta sa här, vi gick och mätte och samtidigt så fick vi syn på några ringar som tilltalade oss mer! Bilder kommer så fort vi har hämtat dom! :D Gud, jag vet att många säkert reagerar på att jag är rätt ung, och ska förlova mig nu. Men det känns så rätt! :D

#18 Ni är unga men vad gör det? håller det inte så är det bara att bryta förlovningen ;)
#19. haha, killen min är inte så ung ^^
#20, hur gammal är han då?
#21. Han är 20år, visst inte gammal, men inte ung heller. Enligt mig då ^^
#22, haha, jag skulle säga att han är ganska ung, jaa! ;)
#23. haha, ja. kanske det ;D
Jag är ingen varken förlovnings typ eller giftemålstyp. Tycker det egentligen är ett ganska onödigt jippo på något vis. Visst är det kul med ett fantastiskt vackert bröllop, men för ett par hundra tusen skulle jag kunna komma på många grejer jag skulle föredra (A). Ett enkelt bröllop troligtvis borgeligt för min del.
Visst skulle jag väll gifta mig om jag kände för det i framtiden, men skulle troligtvis inte förlova mig med en "pojkvän" än så länge xD
Men att förlova sig tycke rjag låter gulligt om det verkligen känns rätt, och om det nu tar slut så är ju en förlovning inte hela världen att bryta heller, giftemål är ju en hel del extra både kostnadsmässigt och "regel" mässigt.
Jag säger bara grattis och hoppas att det kommer att vara länge! :D
Hakuna matata!

#25 När jag ingick partnerskap med min man
förlåt gifta mig
dom skickade nämligen fel papper för vi gjorde det borgliga och med den korta ceremonin 
Som sagt, den korta ceremonin utan släktingar, bara våra barn närvarande och sen gick vi ut och åt och efter det på bio, dom 102 dalmatinerna
underbarare kunde det inte bli