Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2519 ggr
Thorsson
0

Henri de rivel, sadel.

Ska ev. köpa en sådan hoppsadel och undrar om någon här inne har erfarenhet av en Henri de rivel sadel.

Jag ska ge 5'000:- för den, och har fått den utprovad av en deklamerad sadelutprovare. Jag känner ägaren till sadeln med. Sadeln är använd ett fåtal gånger pga den är förliten för ägaren. Den är i mycket fint skick, och kostar ca 8-10'000.- om ny har jag för mig att hon sa. Den är mjukt stoppad så en padd är inte nödvändigt, t.om när det gäller Lord med ömtålig rygg! Mjuk och skön att rida i.

vad tycker ni, borde jag köpa den om det går? :)

Cilla89a
0

jaaa, behöver du en ny sadel, så tycker jag absolut du ska köpa den :P

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Peppe
0

ja det märket har jag inte hört nåt negativt om iaf =) klart bättre än höökssadlarna iaf!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Thorsson
0

#1. Rider ju i en märkes-lös allround, den ligger inte så bra. Lyfter bak. :)

#2. helt klart! Det är Tove's jag ska köpa ev. :D

AnnaLundin
0

Ligger sadeln bra på hästen, KÖP DEN!

Alex
0

Jag håller med de andra, passar den Lord så köp den. Märket är bra och hållbart i alla fall.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

WhoCares-01
0

va nära att köpa en sådan till min förra ponny och jag bad nästan till gud att den skulle passa… men tyvärr robin hade konstig rygg xD  men i butiken och på nätet samt andras åsikter så ska det vara väldigt bra kvalitet och även om jag inte har den sadeln så har jag ett träns av samma märke och det är jättefint och bra =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Thorsson
0

Tove skulle få hit sin mamma igen, så skulle hon kolla en extra gång så den verkligen passar! =D Sedan gör vi nog upp en avbetalningsplan =)