Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 3530 ggr
bebbe
0

Resårgrind

Jag undrar var man kan köpa en resårgrind (ett elastskt elrep)

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Primee
0

Granngården har. bla. Finns nog lite varstanns, vet ju inte vilka affärer du har omkring dig ;)

Lorita
0

Grangården har, jag köpte i går på tre hästar, 170:- för 4.9 meter suck * 4 blir det mycket pengar Guld i mun bara för en grind, andra grinden fick bli fjädergrind, dom kostar 59:- st för 5 meter Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Cilla89a
0

Vi har sådana resårgrindar i alla våra hagar och där vi har öppningar, helt oslagbart :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Aribigga
0

#2 Jag är rädd för fjädergrindar ända sen en av hästarna i stallet fastnade med svansen i en och drog loss den från grindstolparna. Som tur var är hon en stabil typ av häst så hon fick inga men av det, vi plockade ändå bort alla sådana grindar sen.

lurvponnyn.vimeddjur.se

WhoCares-01
0

#2 #4   jag kan bara hålla med #4 om att det är farligt så jag kan la varna #2 å alla andra att byta ut sina fjädergrindar. det har hänt två tre gånger i mitt stall att en häst har fastnat. både med grimma och svans. bytte ut det för 4-5 år sedan mot resår och bara vanlig eltråd.

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Cilla89a
0

#4 har varit med om samma sak, när hästen skulle ut från hagen, var irriterad på kompis där bak, piskade med svansen och den lyckades sno in sig i fjädern, tack och lov lossnade svansen!!

Chestnut
0

Hööks och Börjes har även resårgrindar (de har i alla fall haft det..)

Min häst är var jättejobbig att ta in och ut ur hagen pga att vi har fjädergrind och hon tycker att "knäppljudet" när grinden dras ihop eller sträcks ut är obehagligt. Nu har hon vant sig men i början var det longerlina som gällde istället för grimskaft.

Med vänliga hälsningar
Chess

lisette
0

resårgrind är ju inte samma som fjädergrind.

resårgrindar har de på eko bebbe. ganska dyra dock.

Lorita
0

Jag har inte haft en olycka med fjädergrindar men däremot varit med om att hästar trastlat in sig i trådar som ligger på marken.

Fördelen med fjädergridarna är att man kan ha öppet och elen på, ligger tråden på marken så jordar den ju.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Zadeira
0

Vi har elastiskt elrep på alla grindarna på jobb, det är jättepraktiskt. Förr hade vi vanligt elrep, men det lade sig alltid på marken och knäppte, vilket hästarna inte gillade.

Fjädergrind, vilken sort är det?

WhoCares-01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

fjädergrind

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Zadeira
0

ah, tack för bilden! Att jag inte tänkte på en sån ;) Jag tänkte snarare en "vanlig" grind men med en fjäder som gör att den stänger sig själv, har ju sett såna… Men lite logiskt tänkade hade ju inte skadat mig ;)

WinterPrince
0

Vi har resår-grindar i det flesta av hagarna där jag har min häst. Alldeles underbart!

Jappeloup
0

#6 lossnade svansen från hästen xP sorry om jag störde tråden…

lisette
0

östraby trading har väl?

Cilla89a
0

#14 nej ;) men den lossnade från fjädergrinden..