Sadelutprovare
Hur funkar allt med sadelutprovaren? Har sadelutprovaren sadlarna eller hittar man sadlar själv som sadelutprovaren kollar om dom passar. Hur funkar det med priser mm? Någon som vet något området Lund/norr om Lund?

sadelutprovaren har sadlar med sig.
kan tipsa om ingdams.com, Olof är kalasbra!!!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
När jag hade sadelutprovare ute tittade hon först på två sadlar jag köpt och som jag var osäker på om de passade.
( vilket de inte gjorde).
Sedan kom hon ut en gång till och hade med sig sadlar som jag fick titta på och hon provade ut några som satt bra.
Fick även rida med dem för att se hur de låg under ryttare och i rörelse.
Hon stoppade även om den jag valde då den behövde komma upp lite på ett ställe.
Har aldrig varit nöjdare än med den sadeln
.
500:- tog hon för att komma ut och passa in en sadel ( då ingick omstoppningen).
Okej bra att veta. Vilken prisnivå brukar sadelutprovarens sadlar ligga på?
Vet ni någon i lund/norr om lund området som har hopp och/eller bomlösa sadlar?

#3 allt från 5-30.000, Ingdams har en hel del begagnat vet jag.
jag anlitade Olof från Ingdams, jag köpte en ny sadel och då ingick körning, utprovning, tillpassning.. dessutom fick jag 3.000 kr rabatt på sadeln, då modellen jag köpte precis höjts från 15.000 till 18.000, men jag fick den ändå för det gammla priset :) askalas!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag hade faktiskt en deklamerad sadelutprovare till Lord för några dagar sedan. Vi provade ut en Henri de rivel, hoppsadel till Lord! :D Funderar på att köpa den. Sadeln kostar bara 5000:- och är helt ny typ, använd fåtal gånger! :D