Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 792 ggr
Rökkvadis
0

Bra o ha tips!

GladHar extremt svårt o sova just i kväll försöker därför febrilt gnugga geni knölarna till att hitta på några bra o ha trådar till alla häst vänner ute i landet, som jog troligen kommer o vara alledes för trött för att läsa i morgon eftersom jag alldrig tycks komma i sängFlörtGlad…. he he närå skämt o sido…..

Tänkte därför skapa en ny tråd som alla kan skriva in sina allra bäst bra o ha tips när det gäller häst skötning o hantering!…. som… vad man har lärt sig efter alla år med häst, bästa prylen som man absolut inte klarar sig utan,eller kanske bästa tränings tipset, hur man får en glad o trevlig häst, bästa fodret, för att vara några exempel…..

You name it…. allt ni kommer på!

Så dela med er av era bästa tips!

Här kommer några av mina tipsGlad!

Jag har verkligen studerat o tagit reda på hur hästarna andvänder signaler i flock o runt människan… så ett bra tips är att gå ut i hagen o studera hästen, så kommer allt att klarna hur man ska göra med olika problem.

Jag försöker o alltid variera träningen med min hästar så det inte blir tråkigt… så gör saker roligt ha en speciell bus sträcka där hästen får vara glad o spralla i galopp …. detta kan göra vilken häst som helst flera år yngre.

Bästa bettet som jag gärna tipsar om som jag själv trodde var ett skarpt bett o som skulle vara obehagligt för hästen… men ack vad jag bedrog mig…. ett stång bett som lägger sig på tungan i stället för att störa hästen bak vid kind tänderna är kanon ger hästen inte obehag o fungerar kanon i alla lägen, att rekomendera är oxå med D-ringar som då inte stör hästen i mungipan eller nyps….

Guld skorna tipsar jag gärna om oxå som då har fasta brodd inga på broddningar eller av broddningar o som desutom håller i två säsonger ett minus är att dom är lite dyrare… men det är det värt det!

Tja kommer jag på fler så skriver jag senare! är lite trött i mössan eller kanske till o med är övertröttGlad….

Ohhh en sak till bästa tipset när man har svårt o sova!Flört

Eve
0

något som jag tycker att alla som håller på med hästar ska ha är en NHbok. För er som inte vet det så betyder NH "Natural horsemanship". Det tycker jag att alla bör ha för en sundare relation till sin häst :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Sandra
0

Jag har aldrig i hela mitt liv hört ordet "Natural horsemanship". Men det låter väldigt bra… och sunt. Finns såna böcker i alla bokhandlar eller måste man gå till nån speciell hästaffär tro?

Eve
0

Sandra - Jag torr att det ska finnas i de flesta bokhandlar. Men var noga med att läsa igenom och verkligen förstå det du läser innan du testar.

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus