Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1512 ggr
ebengtssson
0

Vaccination

jag har tänkt att tävlia min häst, så jag undrar en sak på vacc, intyget står det Equip FT på vaccination (hon blevgrundvacc i år) betyder det att jag kan tävla nu då?

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Cilla89a
0

Varför grundvaccinerade ni 2 ggr i år?
Dem får ju andra sprutan 4-6 veckor efter första och sedan igen efter 6 månader, och sedan är det ju årligen.
Men jag vet inte när det räknas som hästen är grundvaccinerad? Är det när dem fått "6 månders sprutan"?
Equip FT är iaf mot hästinfluensa.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

sus-sharon
0

Equip FT är både hästinfluensa och Tetanus.

medarbetare på djurskydd.ifokus

ebengtssson
0

Hon fick första sprutn sedan efter 21 dagar andra sprutan. det är det jag också undrar är hästen grundvacc. efter 2:a sprutan (som är efter21 dagar) eller den som är efter 6 månader?

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

sus-sharon
0

som jag tolkar fass har du kliniskt skydd efter 2 sprutor och fullgott skydd efter tre sprutor, vilket alltså bör innebära att grundvaccinationen ej är klar förrän efter tre sprutor.

ring och rådfråga din veterinär om du är osäker, eller läs om Equip FT (Influensa + Tetanus) här

JenD
0

Tetanus är väl ett finare ord för stelkramp?! Rätta mig om jag har fel, är så dålig på namn :S

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

ebengtssson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har kollat upp det med vaccination nu =) på agria. se

kolla bilden så ser ni =)

satilaryttaren.se

sus-sharon
0

#5 alldeles riktigt