Juniorhäst tillsalu!
Super trevlig hopphäst säljes!!
Dominate Crown eller Lukas som han kallas är en valack född 1996. Kom till mig 3:e februari 2007 och har efter det blivit inriden och utbildad av mig. Super snäll i stall som på transport som tävling. Jätte snäll att klippa och sko, lite svår att duscha i ansiktet men med tålamod då går han med på det också. Är för tillfället utbildad 125 hoppning och Lb-La Dressyr. Gör Öppnor,Slutor, fram och bakdelsvändningar även påbörjad träning för en senare utbildning för arbets piruetter. Kan byten, men sitter inte helt än.
Hoppar banor på 120-130 på träning men tävlat upp till 110 med goda resultat, en rosett plockare i de lägre klasserna! Har kapaciteten för att starta 120-125. En trogen vän i vått och torrt. Älskar sin ryttare och gör allt för ryttaren om man kommer överrens! Super snäll på tävlingsplatsen, Lastar sig själv!
Hör av er för mer info och bilder/videofilmer

putt!
Ingen som vill ha han ?? :/
Varför säljer du honom?
/Elin
Då jag är redo för att hoppa mycket högre än vad han klarar av :( och sen så känner jag också att jag vill ha en yngre häst
Verkar vara en trevlig häst. Undrar vilken ras han är och hur hög?
Varmblod!
Hur mycket hade du tänkt dig i pris?
#7, jag har inte riktigt bestämt mig men mellan 30-40.000 kr eftersom han är så pass högt skolad och startklar 120, aldrig varit halt. inriden för 2½ år sen, ny raspad, fullt vaccinerad , licenser och pass osv..

Lukas är en väldigt fin häst med ett otroligt gott hjärta!

Vilken fin häst! Hoppas ni får sålt honom :)
# 11 nej tyvärr, har inte fått sålt honom ännu, väntar på att en seriös köpare skall dyka upp :P

jag tycker verkligen det är bra att du väljer att ta betalt för ditt varmblod, men helt ärligt så betalar inte folk så mycket pengar för ett varmblod. det kvittar hur duktig han är.

Säger som lisette, tror inte du får honom såld till det priset. speciellt inte nu när konjunkturen inte är på topp. det är jättesvårt att sälja häst idag!
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Vet att det är svårt att få sålt hästar just nu. men har inte direkt jätte btåttom med att få iväg honom.. sen så kan man ju sälja honom utomlands =)
Verkar vara flera intresserade även han är varmblod och kostar mer än normalt för en "ridtravare".. vet ju dock inte om dom kommer och testar honom
Det är nog svårt att säja ett varmblod för dessa pengar (känns absurt mycket för ett varmblod), hur fin han än är!

många vet nog inte att han är varmblod när dom ringer… :/
Jag berättar ju självklart om för dem som ringer att han är ett varmblod. Det är en tjej som ska komma och provrida honom. och sen är det en familj i skåne som också vill komma och provrida. Vill helst att den som skall köpa honom kommer och provrider mer än en gång. eftersom han är så pass speciell =)
Lukas är fortfarande tillsalu!! vill gärna att ni kommer och kollar! film finns också!
http://www.youtube.com/watch?v=HEjgVx_8avc
#21 45000kr kommer du aldrig att få.. det är hämskt, men det är tyverr så. folk betalar inte mer än 15000kr för ett "riktigt högt" utbildat varmblod. man kan få ett ganska högt utbildat halvblod för samma pris, eller en fin arab. folk är giriga. men får fu så mycket pengar Grattis och tack fö då har du värkligen hjälpt till att höja dessa underbara hästars status..
Jag betalade 6000kr för granda (utan ens en grimma med, det tycker folk är dyrt, kan inte hålla med dom)… hon kan när hon är igång, lättare galoppombyten, skänkelvikningar, öppna, sluta m.m. hoppa oxå mycket bra… men hade aldrig kunnt sälja henne (om ja nu skulle gjort det, och hon inte hadde haft denna tråkiga bakgrund i sitt liv) få mer än max 15000kr om ja hadd en oerhört tur..

håller med #22, jag hade inte betalat 45' oavsett ras efter att ha sett filmerna… speciellt inte nu när konjunkturen är som den är. 15-20', kanske 25' om du har tur. dom flesta sätter överpris på sina hästar av nån anledning så man blir lätt lurad när man kollar annonser för att jämföra när man själv ska sätta pris. det ÄR svårt att sätta pris, och visst, har du inte bråttom kan du ju ha honom ute till det priset ett tag till =)
glömde säga att hon kan fram och bakdels vändningar med…
#0 i din annons på hastnett framgår det inte att han är ett varmblod, man kan felaktigt tro att han är ett fullblod pga namnet… och hans kopps form..

du kommer aldrig få 45 000: - kanske 15 000: -

man ska aldrig säga aldrig.
jag vet en som gick på Önnestad som hade ett varmblod, tävlat 1 meters hoppning, LB dressyr och deb fälttävlan. hade han inte haft frysmärkningen på halsen hade jag ALDRIG kunnat tro att det var ett varmblod varken exteriört eller rörelsemekaniken.
hon fick 40.000 för honom.
men med tanke på "krisen" nu, så går ju marknaden lite trögare än vanligt, så vill du ha ut dina 45.000 så får du nog vänta..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Men snälla. Måste alla gå in och berätta för henne att hon har satt överpris. vill ni inte köpa hästen behöver ni väl inte skriva negativa kommentarer här? Det räcker kanske att en person skriver att det är dyrt, hela iFokus behöver inte berätta det. Nu ska jag inte störa mer. Men beundrar dig fruktansvärt mycket för att du har lyckats få honom så fin. du måste vara en väldigt duktig ryttare! :)
#28 En ruskigt snygg häst!!!

#30 vet du vem det är? ;O
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Ne! nu får det räcka! jag satte inte in annonser på ridsport.ifokus för att folk skall sitta och säga att jag satt ett överpris på min häst ?
Jag har satt ett UNDERPRIS på honom enligt en massa tränare / instruktörer..
Så lägg nu för f*n av och klaga innan jag blir riktigt förbannad! Det är inte kul att sitta och bli ner tryckt under fotknölarna bara för att man ska sälja sitt varmblod för ett högre pris än vad ni andra skulle sålt era för! För det första är det då ta mig f*n inte mitt problem att ni inte vill sälja era hästar för mer pengar än alla andra och sen de andra, ang att det inte framgår att han är ett varmblod så är det väl mitt bekymmer eller hur?!
Har ni inte bättre för er än att sitta och klaga på en 17 årig tjej som ska sälja sin häst ? Tycker ni inte att det är nog tungt för mig att jag ska sälja honom från första början?!?!?!?!?!
#32 vi vill vist sätta högre pris, men folk KÖPER INTE ett VARMBLOD för det priset… och ja skrev får du det så ska du ha ett stort tack du har hjälpt oss att höja R-travarens status..
och sluta svära i inlägget, det är tråkigt att läsa det då..

#33 jag tror nog visst det finns folk som gör det, stå på dig TS. Tror jag läste om en häst på ridtravare.com som ngn fick sålt för typ 40.000..Och alla vi kan väl hålla en trevlig ton? Blir så mkt trevligare då…
Varför jag svär är för att jag blir arg.. Det är min häst, det är jag som sätter priset, eller hur?
Finns flera intresserade som gärna betalar 52.000 för honom ink utrustning..
Men då är han ju redan såld.. GRATTIS!
#35 ja då är han väl redan såld, grattis

Håller med TS om att det är vansinnigt tråkigt när folk kommenterar priset. Vill ni diskutera priser får ni väl starta en egen tråd om just det - inte förstöra andras till saluannonser!
bara för att jag har flera intresserade betyder inte det att han är såld? Eller hur ? först och främst så måste jag ju känna mig bekväm med dem som provrider osv. och sen måste dom ju kunna rida hästen också?
Försök hålla en trevlig ton är ni snälla, och låt tråden vara en salutråd nu och inget annat. Vill ni diskutera pris på varmblod får ni gärna starta en ny tråd om det. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag tror ingen här har skrivit att du har ett överpris för att vara elaka. Allt handlar om utbud och efterfrågan. Det finns alldeles förmånga varmblod som går 1m klasser och för få köpare, därför blir priset lägre. Det kvittar hur fin hästen är, finns det inte tillräkligt med köpare så blir priset lägre.
Jag tycker att din häst är fin. Men jag skulle aldrig betala 45000:- för honom när jag kan få en liknande häst för 15000:-
Jag tror detär det många vill ha sagt med dom har uttryckt sig klumpigt, inkl. jag själv i mitt tidigare inlägg.
Men kanske finns det någon som är villig att betala det priset och hittar du den köparen så kan du skratta dig lycklig. För din skull så hoppas jag att du gör det.
Citat:
#2 Ingen som vill ha han ?? :/
Och därefter ett gäng med förklaringar.

nu får det vara slut med kommenterer ang priset på hästen. jag låser tråden så kan TS skapa en ny annons istället!
vill ni diskutera priser på hästar, skapa en ny tråd.