Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2468 ggr
eleonor
0

läderbett

Hej!

Såg i senaste numret av tidningen Hästfokus reklam för läderbett. Blev nyfiken. Någon som testat?

MVH

Eve
0

Läderbett? Haha, hur funkar sådant? Nu blev jag lite nyfiken, här :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Linda
0

Travhästar har ofta läderbett och vi använde det till en hopphäst med allergi, fungerade bra och är tuggvänligt.

mvh Linda

Rökkvadis
0

Men hur blir ett sånt efter ett tag! kan ju inte vara så fräscht precis tycker ju att det skulle uppluckrat o sönder tuggat…Räcka ut tungan

Kiara
0

Jag har några gamla läderbett liggande i min bett/konstiga häst prylar samling. Jag tror det är militärbett, från slutet av 1800 talet så inget är nytt under solenHemlis

Jag har ridigt med ett sådant bett och det blev mycket tugg på hästen och bettet var inte så vackert efter ett tag. Jag hade en känsla av att hästen skulle tugga av bettet som var lite otäck. Vad jag tyckte var lite konstigt med det som dom gjorde reklam för det var spännet som satt som i munnen, varför ett spänne dom jag har är bara sydda i lagom storlekFundersam

Eve
0

Men är det typ en läderbit som är lindat runt ett vanligt bett eller`?

Kiara
0

#5 den i Häst Focus är mer som en sporrem som går mellan två ringar. Dom jag har (och inte använder) där är en läderrem vikt tre gånger och ihopsydd. Hästen har bara läder i munnen och dom tuggar som attan och då känns det som om dom ska tugga av läderremmen.

Eve
0

Kiara - Usch, vad läskigt..