Den hemska tiden är nu bokad
Nu på tisdag kl 8.00 kommer fina Lotten att somna in för evigt. Känns super jobbigt just nu. Kan knappt åka till henne utan att tårarna sprutar på mig.
Mitt mitt i alltihopa så känns det skönt att hon slipper ha ont i halsen nå mera och innan hon blir mycket sämre. Förr eller senare så kommer det att sluta med lunginflammation. Så därför är det bättre att hon får somna innan dess.
Det är ju min bästa fina Lotten. Känns skrämmande att hon inte kommer att finnas kvar i stallet dom gånger jag kommer att åka dit. (jag ska börja rida en annan häst i stallet sen). Jag tror att det kommer att kännas bättre då det väl är gjort. Då har separationsångesten släppt och jag vet att hon inte finns här på jorden längre.Men alla dagar innan dess. Allt vi kommer att göra tillsammans för sista gången…
Kände bara för att skriva några rader….

Usch vad hemskt… :/ Fast det är väl bra om hon lider, men ändå. Kan inte tänka mig hur det känns. Väldigt fin är hon i alla fall! :)
Tycker det verkar vara många som får lov att ta bort sina vänner nu. Min medis pålla har ju också tagits bort nyligen. Förstår vad du går igenom. Det är jobbigt men man överlever det.
Min medispålla hade ju precis som din häst, fast i ögonen. Hon kände av det, men det var inte så farligt än så länge men det skulle bli värre med tiden. Jag är tacksam för att hon var som vanligt när hon togs bort. Tänk om hon hade stått och haft ont, knappt velat gå framåt, tappat apitetn osv. Hur skulle man själv må då?
Fy vad tråkigt.
Tänker på er…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Usch vad hemskt! Ser att hon bara är 13 år. Vad har hänt, har nog missat att läsa ifall du redan skrivit om det.
Stackars er. 
Som jag säger varje gång jag får höra såna här tråkigheter, man får iallafall vara tacksam för att hästen slipper lida.
Det gör ont och man gråter floder, men när den värsta sorgen är över börjar man minnas de bästa stunderna istället.
*kramar*

Det är sorgligt men det gädjer mig när hästägare tar sitt ansvar och låter hästen sluta sitt liv värdigt.
Kram på dig och glöm inte man måste få gråta, det är nödvändigt, för att komma vidare 

Tack för erat stöd. Det gör så ont att ta bort en vän, men som sagt: det är bättre att göra det innan hon börjar lida utav det.
Hon har ett fel i halsen bla struplocket stänger inte då hon sväljer så att mat åker ner i luftstrupen. Hon kommer förr eller senare att få lunginflammation. Vet. vill inte operera av olika anledningar.
Vi har tagit rätt beslut men det gör ju så himla ont.
Livet är hårt ibland. Tänk om man kunde få behålla sina älskade husdjur för evigt.
Nä nu ska jag återgå till arbetet. Sitter just nu på jobbet.

Va stark för hennes skull, för du oroar bara henne. Jag vet att det är svårt, men ta vara på tiden, för det kmr tid för tårar efteråt. Vet inte om du ska vara med under avlivningen, men jag önskar dig endå all styrka och fortsatt lycka efter detta. Tröst kramar från mig.
En mycket vacker häst. Vet hur jobbigt det är men samtidigt kommer du må bra när hon väl är borta. Många tårar blir det dock men samtidigt kommer du minnas alla fina stunder ni haft ihop.
Tycker det är starkt och bra gjort av dig att avsluta hennes liv innan det blir värre.
Usch, tråkigt! Men är det det bästa så gör du helt klart rätt! Vi tog bort två av hästarna i stallet rätt så nyligen och de andra två ska säljas, så jag vet lite hur det känns..
Men visst hade du ett föl efter henne? Det kanske är en liten tröst!
*kramar*

Skickar en STOR bamsekram till dig Anna, förstår att det är fruktansvärt jobbigt :'(
*** Kärleken övervinner allt ***
Usch då 
Kallblod är de finaste som finns, enligt mig.

Tack för erat stöd. Det stärker! Ska nu bege mej till stallet för ett sista farväl..
Känns tungt men rätt. Igår hostade hon som tusan. Det låter typ som pistol skott då hon hostar. Då känns det lättare på nå vis. Jag får det bekräftat att hon är sjuk.
Vi har haft underbara år tillsammans. Och Lotten har lärt mej mycket. Jag är fodervärd till Lotten. Hon fick ett föl förra sommaren. Bilden är tagen på honom för nån vecka sedan. Han är så himla lik sin mor.

Men så tungt…
Stor tröstekram
tröstekramar frånmig med! Vet hur tufft det är och vet vad du går igenom…överjävligt o behöva ta såna beslut men känns så rätt efteråt att man gjort rätt för sina älskade vän! OCH inte tänkt bara på sig själv o sina känslor..
Usch vad jobbigt. Tröstekramar från mig med. Tänker på dig/er. Tungt att ta ett sånt beslut men rätt pga situationen.

Har varit hos Lotten hela kvällen. Hon har fått massor med kärlek och morötter. Kan inte fatta att nästa gång jag åker dit så finns hon inte där. Hennes kompis kommer att sakna henne. Som han skrek efter henne ikväll då hon och jag var ute. Han har fått en ny kompis, ett russ, men hon verkar inte kunna ersätta Lotten just nu. Jag ska åka dit imorgon å kolla så att han är kvar i hagen och är lugn.
Det är inte bara jag som sörjer. Han kommer nog att sörja minst lika mycket.

#21# Usch vad jobbigt du har en tid framöver nu. 
Men antar att det är över nu.

Skickar en stor kram till dig Anna.
Nu har Lotten det bra, hon leker med Kana igen ska du se 
*** Kärleken övervinner allt ***

Ja idag har hon fått somnat in. Tycker att dagen har varit en pina. Speciellt då jag for till stallet för att titta till så att allt var okej med Vicke. Först då jag såg han så tänkte jag för en sekund att "AAA dom gjorde det aldrig!!!" Jag trodde att dte var Lotten då dom är så himla lika varann på långt håll.
Vicke var orolig och ropade som bara den efter henne. Då brast det totalt för mej. Jag insåg att hon verkligen inte finns längre. 
Jag vet inte hur många ggr jag har gråtit under dagen. Men det är väl bara nyttigt att få ur sig det.
R.I.P älskade älskade Lotten
Stor kram till dig…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

en kram till och glöm inte att gråta, tårarna måste ut