Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 1642 ggr
lisette
0

så stolt över "min" häst

jag måste bara berätta om vår lilla tur idag… =)

har ett par kompisar där tjejen är thailändska och har aldrig suttit på en häst (vattenbuffel däremot). hon har sagt innan att hon ville prova och rida så idag var det dagen med stort D.

det gick SÅ himla bra! tjejen satt i sadeln som hon var född där. inga problem att hänga med takten i skritten. givetvis blev det lite svårt med tyglarna osv, men det var ändå helt ok.

jag gick brevid med hästen i grimskaft till en början. upp i fältsits med henne och så fick hon hålla balansen när hästen travade. det gick sååå bra! =)

sen släppte jag hästen när vi skrittade och det var inga problem det heller.

hästen är alltså fem år gammal, jag är så stolt över henne! hon är så genomsäker och cool. :D

Alex
0

Härligt! Skrattande

Vattenbuffel lät häftigt… Ska vi kanske byta ut våra hästar mot vattenbufflar och döpa om sajten till vattenbuffelridning.ifokus.se?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Aribigga
0

Min kollega från vietnam har också ridit på vattenbuffel, det låter lite häftigt tycker jag :D

Duktig din häst var, man blir så stolt över dem ibland :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Zadeira
0

Vad roligt!

Ibland blir man överraskad över både hästarna och folket som aldrig suttit på dem! Jättekul ju att hästen tog det med ro!

Elshira
0

Det "häftigste" jag varit med om var när jag fick nästan hälften av alla killer i min klass i högstadiet att prova att rida en gång.

En av mina bästa vänner var en liten kille som var livrädd för hästar. Men ajg lyckades få upp honom på Welsh Mountain hingsten i paddocken. Det gick egentligen jätte bra men han sa bara "STOPPA HÄSTEN STOPPA HÄSTEN" och jag sa dra i tyglarna då xD *sitter med dem helt hängandes* Men till slut fick jag honom att stanna och sedn hoppade han av :P

Andra gången klev han upp helt frivilligt och han fick skritta runt frivilligt, gick faktiskt riktigt bra, så han frågade hur han skulle göra för att det skulle gå lite fortare (ja klart det måste ju gå "fort" på en häst med) så sa att han skulle korta tyglarna lite och sedan skänkla.

Det gick bra och han skuttade omkring på spåret och i volter och han fick rida som han ville, vi andra stod i mitten och bara pratade lite. Vi glömnde nästan bort honom lite eller vad man ska säga, och efter 20 minuter så frågade jag om han inte ville stanna? xD

Då hade han sittit i lugn samlad trav med hinsgen på tygeln som annars är jätte svår att få i form. Händerna hade väll varit kunna varit lite bättre, men sittsen var perfekt och skänklarna var perfekta.

Var som att de ett tävlingspar~xD

Det kommer jag aldrig glömma :D från hästrädd till "tävlingsklar" på 2 ggr ;D

Hakuna matata!

bebbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lisette, Jag är oxå stolt över din/min häst Flört

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

;)

idag kommer en mor/dotter som ska provrida mina hästar… spännande.

och förhoppningsvis så har jag hittat någon som är intresserad av att låna brago och ha honom en längre tid. ni får hålla tummarna!

Lindbygarden
0

Va kul! Låter som en stabil liten tjej!

#6 Ska du sälja/låna ut alla hästarna? Jag har varit utan nät i över en månad så jag har noll koll på vad som händerSkäms

Mellliie
0

Vad stolt du måste vara! :D

lisette
0

#7 nej söker medryttare. skulle kunna tänka mig att låna ut brago till någon som rider in honom. nu blev det tyvärr inte så eftersom de hade för mkt att göra i familjen…

men de som provade idag kommer hit några dagar i veckan och rider. kanonskönt! =)

AusaBausa
0

Vad kul att dem ville komma så långt ifrån! Blir kanon..

synd sis inte kunde..

Lindbygarden
0

#9 Ahaaa va härligt!

Skulle också behöva ngn som red in min plutt ordentligt. Han har blivit riden ett par gånger i sommar av ngr lite äldre tjejer men absolut inte tillräckligt..