OT- Dreads vs. Häst
Tjo,
Är mest nyfiken, men är det någon här som har häst, samtidigt som erat hår är fullt av "körvar"? Lite statistik här alltså.
Är det genomförbart att ha dreads och greja med hästar? Schamponera körvarna en gång i veckan, eller mer? Eller "luktar man häst" hur man än gör?
Må gott!
/S

Och får man plats med huvudet i hjälmen? :P
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Hahaha har inte lurat på de nångång men de går nog inte riktigt ihop.. haha
Sen har Hanna lyft fram ett annat problem haha De funkar ju nte :)
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
I förra stallet var det en tjej (eller tant ~ 60) som hade det x)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Stor hjälm krävs säkert. =)

Ska man vara lite fördomsfull så föredrar ju dreadsare alkohol, röka och fest framför sport och djur ;)
#5 Det kan jag absolut inte hålla med om. Kan man inte ha ett stort häst/djurintresse för att man gillar att festa och är rökare? Det kan i alla fall jag meddela att jag känner extremt många som har ändå…
Genomförbart är det ju absolut. Dock får man nog räkna med att lukta häst, för lukten kommer vara väldigt svår att få ur håret. Ett alternativ är ju att sätta i lösdreads i syntet, dels så sparar det på håret och dels så sätter sig inte lukten lika fast (tror jag inte i alla fall
).
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Som sagt, ska man spela på fördomarna så ;)
Då kan jag meddela att vi har långt ifrån samma fördomar. Fast kan väl bero på att jag känner och umgås med folk med alla möjliga sorters frisyrer och har det intresset själv. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Hästlukten måste fastna i håret
Jag (Malin, orkar inte gå in på min egen användare) hade syntetdreads inflätade i håret förra året och det var ju lite krångligt ibland, men så farligt var det inte ^^ Det jobbigaste var nog det där med hjälmen, jag kunde ha min vanliga hjälm men jag var tvungen att ha hakbandet (vad fan kallar man det egentligen?) väldigt långt så att dreadsen fick plats.
Sen vad gäller lukt så luktar dreadsen alltid illa om man inte tar hand om dom, även om man har häst eller inte. I vanliga fall bör man väl tvätta igenom dom med schampo varannan vecka eller nån gång i månaden, men när man håller på med hästar blir det väl lite oftare, om man inte vill lukta hästbajs i håret förstås ^__^
Nu kanske det inte är världens största bild, men såhär såg det ut när jag tävlade och hade dreads i håret :)

# dig känner jag igen ;) vi fajtades på det upploppet den bilden är tagen :P tänkte precis skriva att jag sett en med dreads, DIG :P
#10 Åh va snyggt! Jag blir riktigt sugen på att skaffa det själv..