Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 650 ggr
bebbe
0

Fäller redan

upptäckte nu i veckan när jag ryktade mina hästar att dom redan börjat fälla pälsen, måste bero på att det är så varmt ute, ps det är alltså dom hästarna som står inne på natten som gör det, lösdriftshästarna behåller sin päls ännu tack o lov. har någon av er upptäckt samma sak ?Fundersam

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

oskar fäller som in i bomben. räcker man tar ett tag med en skrapa så har man jättemkt på borsten…

Lyrik
0

Lyrik har fällt till och från hela hösten och "vintern". Fäller nu lite.

trex
0

Min fäller också,och det rejält. Har alltid hört att det är ljuset som sätter igång fällningen.Men nu måste det vara värmen,för idag är vintersolståndet,årets mörkaste dag, det har inte börjat ljusna än.Glad

LinaN
0

Jag ska titta på hur Harry ser ut på julafton, men sist så såg han ut som en hobbymammuth! :D

Bebbe, kan du ta ltiet bilder på Janni åt mig?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

lisette
0

jag har ngn bild där hemma på henne som är tagen för ngn dag sedan. eller vecka ska jag nog säga.

LinaN
0

låter finfint Lisette :P

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Pheobe
0

mina fäller också. Inget konstigt.

steffy
0

min shettis har fällt ett bra tag.

Tummelisa
0

svamp, mugg och regnskållor frodas söderut i landet har jag hört av min kollega också. Ni söderöver, har ni märkt något av detta?

steffy
0

9# jag har inte märkt något här i alla fall

bebbe
0

Nix ingenting

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Tummelisa
0

Vad bra. Det kanske är mer lokalt betingat då.

NinaToy
0

#12# Ingenting… :P

Peppe
0

#9 vi fick en häst till stallet idag som antalgigen har ringorm. jättesmart av dom att ta hit den. nu åker ju vi på det me Fundersam

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Luthien89
0

Ringorm har hästarna på vår skola. Önnestadsgymnsiet! Även hästlärarnas hästar har fått svampinfektioner, dock inte ringorm, men en aggresiv jääkla svampinfektion. Men här hemma så har jag inget märkt nånting, varken mugg, svamp eller nått annat..

Luthien89
0

#9 Ni andra behöver inte åka på det. Ställ hästen i en box med ingen hästgranne och låt den gå i en egen hage och ingen häst vid sidan om.. Använd inte samma ryktborstar, schravrak och så som den hästen, då tror jag inte ni komemr drabbas av det er andra i stallet. På vår skola har dem ringorm, och dem hästarna som har dte står i ett eget stall och går tsm i en hage långt från dem andra, och dte är faktiskt inga andra som drabbats :) skönt..

elin
0

nisse fäller med nu, upptäckte igår, fast bara på den lilla rutan på ryggen som inte e klippt :P

/Elin

linnrisedal
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

våran 2:åringa travhäst har börjat fälla nu

Alex
0

Snædis, min medryttarhäst, har fällt hela tiden, sen hon satte vinterpälsen. Fast så råkar hon ha väldigt tjock sån också, förbereder sig för riktigt kalla vintrar. ;) Nu fäller hon väldigt mycket mer än hon gjort förut dock.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst