Horse saver??
Nån som vet var man kan köpa en Horse saver allround sadel.
Jag vill ha en 17" stl Vid.
Tack för hjälpen!

Inte en aning. Men kan du berätta om sadeln. Blevnyfiken med det där "horse saver" :P
Känner inte till några butiker som säljer, men har du kollat Blocket och så? Om du nu kan tänka dig begagnat…
#1 Horse Saver är väl bara märket, antar jag i alla fall.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Säljer Horse saver syntet sadel för 2200 kr.

Synd att det inte var lite tidigare, hade haft en i syntet samma storlek för 600:- 
Jag vet inte var man kan köpa dem, men jag tycker att de är bra i alla fall 

jag tror grand-prix.se säljer horse savers sadlar

Tack så mycket allihopa!
Ska kolla igenom hemsidorna ni gett mig..
Om ni kommer över en annons eller vet nån som skall sälja en, så skicka gärna ett Pm till mig.. ;)
Det är väl Källquist som har dom sadlarna har jag för mig. I såfall har deras återförsäljare dom sadlarna el möjlighet att ta hem.

jag har för mig att eko har dem!

#2 Men namnet Horse Saver säger mig att det ,åste va ngt speciellt med just deras sadlar
äh, skitsamma, kanske bara märket, för att ge sken om att de är bra o dra uppmärksamhet till sig :P Har ingen aning, meningslösa teorier haha
#9 Horse Saver gör väl täcken och allt möjligt, så det enda är väl att de använder samma namn på sadeln också. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#10 Hm ok
Har en kompis som har en sådan på sitt Welsh cob sto, då hon inte hittat någon annan sadel som passat, dock tänker hon försöka leta efter en "ordentlig" sadel till henne så jag antar att det är ett bra alternativ sådär om det är svårt att hitta men kanske inte för den som vill rida mycket. Själv av vad jag sett skulle jag inte vilja rida i en sådan, emn det är ju bara jag och utan att egentligen ha prövat dock :)
Hakuna matata!

#12 Varför skulle du inte vilja rida i en sån? Nyfiken..
Tycker den ser så klumpig ut på något vis, men jag är himmla petig av mig xD Och läder är ju en annan kontakt än med syntet, framför allt i dressyren (har provat annan syntetsadel)
Men som sagt, ska inte uttala mig så jätte mycket då jag aldrig provat just denn sadel, men jag hade nog hellre sattsat på en billigare lädersadel. Men ibland kan det absolut vara svårt att hitta sadlar!
Hakuna matata!
jag har en horse saver i dressyr till min häst just nu eftersom jag inte har lust att lägga en massa pengar på en sadel eftersom hon är under muskling. det är en ok sadel till det låga priset.
sen tycker jag att de är hur sköna som helst att sitta i.

Jag hade en horse saver allround till min förra häst. Helt underbar att rida i . Både i skogen, dressyr och hopp. Tyvärr passade den inte till min nya häst