Hur många täcken?
Igår var jag ute i gammla stallet och hämta alla ponnyns saker. Den andra ägaren har liksom haft koll på allt och hon har ju bara vatt min sen i maj även om jag ridigt henne 1,5år. Den andra ägaren har haft henne i 18år.
Men i alla fall, jag fick en chock när jag såg alla ikea påsar med täcken. 14 täcken plus 4 rid/ländtäcken var där i!
Hur många täcken har ni till er häst och hur länge har ni haft hästen och kunnat köpa täcken?
Jag viste där var en hel del men inte sååå många! Kändes lite, ja, onödigt :P Jag brukar köpa liksom shabrak eller så när jag ska köpa nya onödiga saker till hästen.
14 täcken slår jag med lätthet. :) Lätt hänt att man samlar på sig en hel del under åren.

14 täcken på 18 år är ingenting ;)
Jag har haft Japp i 10 år och jag jag skulle tippa på att jag köpt ett 30 tal täcken till honom genom dessa år, men nu har jag ju inte dessa 30 täcken kvar, utan några är slängda, sålda och några har jag kvar, enbart sådana som han har använding av, har insett det att det finns ingen anledning att ha saker liggandes som man inte använder, det tar bara plats och blir dammigt..
Brimad har jag bara haft 8 månader, och till honom har det redan blivit, 7-8 täcken, 3 regntäcken, varav de ena han tog i sönder och är slängt, 1 övergångstäcke, 1 vintertäcke, 2 fleecetäcke, back on track täcke,
I i vinter ska det införskaffas ett stalltäcke..
Och detta är också sånt som bara används..
Likadant med schabrak, har säkert köpt ett 50 tal sedan jag köpte Japp, men som sagt de flesta är slängda eller sålda.. Han är ju pensionär nu, så jag har bara ett schabrak kvar, dem få gånger kusin vill skritta honom..
Och till Brimad har jag än sålänge köpt 5-6 dressyrschabrak.. 2 tävlingsschabrak, och sen måste man ju ha några till för att kunna byta emellen, när det ska tvättas o.s.v.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag har 5-6 täcken till min häst tror jag. Har haft henne i snart två år. Det är 2 eksemtäcken, 2-3 fleecetäcken och ett regntäcke. Är en islandshäst jag har, så vintertäcken eller fler regntäcken är ju onödigt. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
2 regntäcken, ett ylle, ett fleece, ett "vinter"täcke 150 gram och ett ländtäcke har jag.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Ametist (5år)har 3 flis + ett tunt vinter.
Kiara (4år) + Karisma (2år) har 3 flis tillssamans var av två köpta i tisdags.

travaren har ett regntäcke och ett svettäcke, russet har ett regntäcke. har haft de i 4 resp 4,5 år. har haft ett vinter+ett regn till den stora, ett är slängt, ett är för litet. russet hade ett annat regn innan men det blev för litet. köper inte täcken i onödan då mina nästan aldrig använder dom.
Skynda långsamt så går det fortare.
Min har bara ett täcke, ett fleece-täcke. Men är på jakt efter ett till just nu, reflex.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

roger har vad jag kommer på nu 2 vinter, 6 regn och 4 fleece. jag har snart haft honom på foder i 3 år, fick med ett regntäcke då.

har haft min ponny i 2 år snart, har:
svett-täcke
2 st fleecetäcke
1 ylletäcke
ridtäcke
vintertäcke * 4
regntäcke
stalltäcke
det borde vara alla, alltså 11 st :)

har har 5st har haft henne knappt 2år =)
Lillen har sammanlagt ca5 täcken, ett ridtäcke och ett reflextäcke
har varit med ryttare på honom i 2½år när jag började hade han nog 1 eller 2 täcker =)

Blacky har 20 täcken + 3 ländtäcken, inget glömt =)
Regntäcken: 6 st
Vintertäcken: 2 st
Fleecetäcken: 4 st
sommartäcken: 3 st (inkl flugtäcke)
Ulltäcke: 1 st
Sammetstäcke: 1 st
Stalltäcken: 3 st
1 ull-ländtäcke + 2 regntäta ländtäcken
Alla utom flugtäcket, ulltäcket och ull-ländtäcket är köpta under första året jag ägde honom. har haft honom i drygt 2 år
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

+ 2 reflexländtäcken ja =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Har ingen koll på hur många täcken vi har, kan tippa ca 20-30 stycken
Tja, vad har man…
Ett regntäcke, vintertäcke och tjockt stalltäcke till de 3 stora =9st
2 svettäcken
2 fleece
1 länd och 1 skrittäcke
och några invunna stall-/fleece täcken, kanske 4st.
Shettisarna har tillsammans
3 regntäcken
3 fleece täcken
2 bomullstäcken
1 svettäcke
Det blir 28 stycken ( kan nog finnas något jag glömt).
Sen har man ju även skickat med något transporttäcke vid försäljning, samt kastat hur många trasiga som helst känns det som.
Vi har tre stora hästar och fem shettisar.
Ja jag säger det samma! 14 täcken på 18 år är inget!
Här hemma har vi ju för visso fler täcken så de kan inte skämmas bort jätte mycket, men till 5 ponnyer har vi en uppsättning fleece/regn/vintertäcken, även några som har innetäcken på sig. Och kan väll säga att denna uppsättning byts ut helt i snitt ca vart 3:e år, då de har gått sönder eller man hittar något nyare och mycket bättre och mycket prisvärt osv… haha :D
Hakuna matata!

Jag har haft hästar i ca 30 år och när jag häromdagen tittade i sadelkammer kom jag fram till att jag borde öppna en hästbutik =).
Jag har saker överallt även fast jag plockade ut en massa som jag inte behövde och sålde nyligen.
Jag har nog ett 50 tal vintertäcken som jag faktiskt behöver. Men varför jag har 30 tal svetttäcken vet jag inte för det använder jag aldrig. För att inte tala om alla sadlar jag har hänger som inte passar någon av mina hästar. Träns, sele, vojlockar, borstar mm. Ja det får nog hänga där för visst kan dom kanske komma till användning någon gång hahaha….
Ja, detta var kul och intressan läsning :)
Tack för alla svar. Bara att inse att det kanske inte är så många ändå…
Fortsätt gärna svara ni som inte svarat ^^