Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1213 ggr
LindaKarlstrom
0

Ridstövlar från hööks

Jag har varit sugen på att beställa dom här ridstövlarna ett bra tag. Men insåg nu när jag mätte mitt ben att vaden är 3 cm för smal! Rynkar på näsan

Nägon som har testat den här stöveln? Hur stämmer måtten?

Jag som varit helt inställda på att köpa dom, det känns lite trist faktiskt. :/

Alex
0

Det är ju resår i, så de kanske kan passa ändå? Måste väl vara öppet köp, antar jag? Så då kan du ju beställa hem och prova, och passar de inte är det bara att skicka tillbaka.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LindaKarlstrom
0

Jo det är det ju, skulle ju kunna beställa hem o testa! Men sen är jag ju så gräsligt snål att det känns som att jag slösat pengar i onödan om dom inte passar för frakten kostar ju.  Skäms

Såg nu att 38:an är slut i lager. Testar kankse att beställa en i 37 för där är ju skaftvidden lite mindre med.

Alex
0

Fast skulle du åka till en affär och prova skulle det ju kosta bensin/busspengar… Flört

Förresten, kom att tänka på en sak, mätte du benet med ridbyxor på? För du har ju trots allt ridbyxor i stövlarna, antar jag… Och på rätt ställe på vaden?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LindaKarlstrom
0

Ja det är ju väldigt väldigt sant. Tror nästan jag ska testa beställa. har mailat på ett par nyare beggade stövlar, köper jag inte dom beställer jag nog dom här. :)

Jag mätte benet med jeans på, och dom är inte tunnare än ridbyxorna Glad Jag mätte oxå på flera ställen men även på de bredaste stället var benet för smalt. Får träna upp mina vadmuskler tror jag Flört

Minetta
0

jag har treadstone stövlar och enligt deras "mått-tabell" så har jag för små vader men stövlarna passar ändå riktigt bra :)

LindaKarlstrom
0

#5. Åh skönt att höra! Då stämmer det kankse även här.

Zadeira
0

Jag har alltid för stora vader för i alla ridstövlar jag provat, det är helt hopplöst.

De var dock riktigt snygga de där! Hoppas de passar dig ;)