Mixa din egen hästras:D!
Mixa mellan flera hätraser och ge den nya rasen ett namnx'D Säg vrf du just mixade de raserna och hur man kan använda rasen:D!
Vilka raser:
Arab, Welsh cob, Connemara, Engelskt fullblod.
Namn:
Welsh fullblod
Egenskaper:
Jag blandade dessa raser för att araben är så fin, fast jag skulle villja ha en okänsligare fast inte förstöra dens fina ansikte, därför valde jag Welsh coben med dens fina ansikte^^. Connemaran valde jag för att den är en bra ridponny och jag vill "min" ras ska bli det:).. Det engelska fullblodet valde jag för dens snabbhet^^.. Ja.. Detta är en perfekt ponny för mig:D! Vacker, bra ridponny och blandning mellan mina favvo raserx'D<3
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !
Vilka raser
Nordsvensk, fjording.
Namn:
Fjordsvensk.
Egenskaper:
Tycker mest att dom två raserna passar ihop. Blir en stark häst som antagligen passar bra till det mesta.
Har ridit en sådan bladning ganska mycket på ridskolan när jag var yngre, och skulle gärna ha en sån. :)
Raser
Arab, bruks nordis
Ras namn
Bruks Arab
Egenskap
Stark och tålig, ädel och fin, grov men finlemmad.
Två vackra raser. ridit en sådan mix. helt underbar. arabens vackra huvud, fast lite grövre.. va som en grov arab.. helt underbar

Raser
Morgan & halvblod/SWB
Ras namn
Ish, vad svårt. Morgan partbreed ? 
Egenskap
Morgan är "min" ras. Vacker, lättlärd, arbetsvillig och har en sådan fantastisk utstrålning. Jag ser rasen som perfekt, dock ligger dom runt ponny/liten hästmått. Halvblodet skulle jag vilja korsa in för att få lite mer mkh, samt deras härliga rörelser.
Oh gosh, det här är något jag tänkt på lääänge. Kan ni tänka er att betäcka ett morgansto som är e: Tronshagens Figure med Björsells Briar ? Oh my holy god!
[b]Raser[/b]
Engelskt fullblod och svenskt halvblod
[Rasnamn[/b]
Svårt, Svenskt fullblod eller engelskt halvblod kanske xD
[b]Egenskap[/b]
En snabb häst men som samtidigt är lugn och lätthanterlig.

Raser
Arab och Tinker
Rasnamn
Tinkarab, kanske? 
Egenskap
Araber är nätta medans Tinkern är lite grövre. Ifall man har tur kanske man skulle kunna få en häst som är lite grövre än en arab fast som är skäck, som de flesta Tinkrar :)
4: Svengelskt fullblod? :)

Raser:
Arabiskt fullblod och shettlandsponny
Rasnamn:
Arabisk Shettland
Egenskap:
Araber är vackra och har ett fantastiskt temprament och shettlandsponnyn är väldigt tålig och busig. Då blir det kanske som en arab, med arab-temprament som är busigt och ganska tåligt:)

Raser
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

eh okej? börjar om
Raser
Welsh/halvblod eller connemara/halvblod. eventuellt byta halvblodet mot morgan då jag sett en så sjukt fin ponny korsning welsh/morgan.
Användningsområde
Dressyrponny för ungdomar. självklart gul! ;)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Connemara + Arab
Arabconnemara
För att jag vill ha en häst man kan göra allt med, ffa distans, och connemarorna är för grova för distansritt (allt är ju relativt…) med arab i lättar det upp det hela lite
Welsh Cob + Hackney
Den ultimata körhästen.
Namn: Welsh Part Bred
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Vad roligt att läsa allas fantasier! 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
6# Haha, bra namn xP
Jag tar en korsning som man redan hittar emellanåt.
Norsk fjordhäst/Svenskt halvblod
Den perfekta allroundhästen, höjden kommer från halvblodet och färgen, stabiliteten och kraftigheten kommer från fjordingen.
FjordHblod? ;)

Finsk häst/nordsvensk brukshäst
= Finsk brukshäst
En allround häst som kan användas till lättare hoppning (klubbtävlingar ex) och lättare dressyr. Trivs bäst i skogen/terräng och är en för det mesta lugn häst ;)