Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 3416 ggr
painten
0

Hästtransport märke

Vad föredrar du för hästtransport/hästlastbil?
För- och nackdelar?

painten
0

Boj bravo eller classic är mitt absoluta favoritmärke när det gäller transport. Känns som en rejäl och bra transport.

Fuxia
0

Gillar kyllinge,star,trane och sen finns det ju en del riktigt bra "nyare" märken.
Nåt jag aldrig kommer äga är i alla fall värmlandsvagnen.
Sen tilltalar inte ume mig heller.

Cilla89a
0

Star trailer :) Hade en innan, Star trailer Safir, boggie, frontutlastning och sadelkammare..
positivt med den var att när man är på tävling o.s.v, så kan man fälla upp luckan ovanför frontutlastningen så kan hästen stå och kika ut där, SKITBRA!
negativt med den, var just sadelkammaren, väldigt klumpigt att få in en sadel där..

Har just nu en Christ Comet, boggie och sadelkammare.
positivt med den är en rymlig sadelkammare, lätt att få saker in och ur den.
positivt är även krubborna i transporten.
negativt är helt klart dem man stänger transporten med! helt värdelösa om man inte är stark, då får man ta till en gummihammare för att lyckad banka i dem.
negativt får även rullgardinen, många hästar blir skiträdda de första gången när man ska fälla upp och dra ner rullgardinen..

Har inte haft nått annat transport märke än dessa två..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

HannaT
0

Jag gillar star trailern bäst, och det gör min häst också. Glad

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

cordenia
0

Har tre transporter jag gillar och det är Henra, Ume och Värmlandsvagnen de jag har lånat har alla varit stadiga och köra och känns rejäla.
Den henra transporten jag hade kunde man välja om hästen skulle gå på ramp upp eller kliva direkt in i transporten och det gillade både häst och jag då hästen inte tycker om raper (gjorde iaf inte, har vant sig nu Tungan ute )

JMax
0

Värmlandavagnen och Cheval Liberté är de jag gillat bäst o kan tänka mig köpa igen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Splachfotografen
0

Jag har en Kylingekärran Apollo och den funkar utmärkt :)

Elshira
0

Kyinge och trane (självklart finns det dytare finare märken men av "standard" modell) - boj brukar vara ganska vingliga i kontriktionen och efter någr års användande blir de lätt rangliga och skramlar.

Hakuna matata!

painten
0

#2 Jag kommer inte heller att äga någon värmlandsvagn eller umesläp.

#8 Okej, det är bra att veta.

kamjo
0

Jag hr haft Trane, Kylinge och har nu en Henra, min trane tyckte jag va tung och dra, kylingen hade alldeles för tung bakläm och en axel som rostade upp när hela transporten egentligen skulle vara helgalvad. Min henra är jag supernöjd med, vill absolut inte byta bort den. Lät att dra, ljus och luftig, hästarna älskar den. har några som är bredåkre och här är mjuk mellanvägg så det e aldrig några bekymmer för de att åka tillsammans med någon heller. Och Rampen lyfter jag ju med en hand!

Pia-Lena
0

Har bara haft en transport och den är av märket Böckman, har boggie och sadelkammare. Är mycket nöjd med den. Lastrampen är mycket lätt att stänga och anpassar sig vid nedfällt läge efter underlaget.

Selinas
0

Jag har en Kylinge Apollo och den är jag väldigt nöjd med. Glad

Kommer aldrig att köpa en Värmlandsvagn.