Transport inredning....
Vi har diskuterat på jobbet om detta med och om man får bygga om ett befintlig hästsläp som är gjort för två stora hästar.
Det vi har diskuterat är om man får flytta mellanväggen och sätta den på tväre och ev lägga till en vägg till så att man kan transpoterar tre små shettisar istället för två.

mycket möjligt, ring bilprovningen och fråga dmo borde veta. men om den uppfyller alla krav borde det inte vara problem. min granne har byggt en tillsatts till sin pickup där han kan ha en ponny.
Skynda långsamt så går det fortare.
Det går nog, bara släpet klarar lastvikten för 3 shettisar.
Jepp klart man får "bygga om" eller bygga eget, vet jag massor med folk som gjort. Men det finns ju såklart regler för hur det får se ut. Men hör med vägverket.
Medarbetare på westernridning.ifokus

En bil registrerar man ju för ett visst antal passagerare, det gör man ju inte med ett hästsläp, där är det vikten som gäller.
När man besiktar bilen så kollar de ju alla bälten tex, men de tittar aldrig inne i hästsläpet.
Inuti transporten är det nog Jordbruksverkets regler som gäller, precis som när det handlar om boxstorlekar etc.
ett släp med "normalbredd" är egentligen för smalt för tre shettisar i bredd.
jag har ställt tre shettisar (MKT goda vänner)i bredd utan mellanvägg för en kortare förflyttning och ja, de fick plats men jag tror inte att jag hade kunnat trycka in några mellanväggar…
vill du ha tre-ponnyers-släp ska du nog välja ett extrabrett släp, då kan det funka
eller möjligen ställa dem diagonalt, om det går att göra tre vettiga (tillräckligt stora) diagonala utrymmen.

det finns släp som är konstruerade som trehästars släp. grannen hade ett sådant till sina islänningar tidigare. de åkte tre i bredd.
jag har bekanta som har specialbeställt ett extrabrett släp med två mellanväggar, för att köra tre shettisar i bredd. De kan också ta ur en mellanvägg och sätta den andra i mitten för att köra två större hästar (ja, de har BE-kort).