Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 692 ggr
Lunascape
0

Piia-träning

Åhh jag gläder mig så! Äntligen är det dags för hoppträning med Piia Pantsu igen  (1 - 2 december) Glad Det är alltid lika roligt och inspirerande att rida för henne och jag och pålle lär oss otroligt mycket! Vi ska rida ett pass på fredag och ett pass på lördag, så det blir en intensiv helg. Hoppas bara på att "vilddjuret" sköter sig och att vi får med oss en massa nya erfarenheter hem..

Någon mer här som har ridit för Piia?

gejsa
0

Nej, aldrig. Men lycka till!

E_hjo
0

Hepp.. =)
Ha det så roligt å lycka till! ^^

Lunascape
0

Tack tack Glad Jag tror att det blir superkul! Hoppas bara på att pålle inte uppför sig som sist då vi var på ett ställe han aldrig varit på förut och tyckte att allt utom att hoppa var väldigt intressant. Unghästar.. Flört

Loa-bg
0

nej, men det låter riktigt, riktigt kul!! skulle vilja testa jag med.. avis på dig. good luck!

NinaToy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tränat för Piia med min förra ponny. Hon är jätteduktig och tänker mkt på markarbete och inte så högt hela tiden… När vi skulle hoppa så var min ponny överpigg och var superhet och hoppade som tusan så sa hon så på finsk-svenska "Det här var ju en riktig liten hoppkula" Hahaha det lät så roliiigt. :D Här kommer det en bild med mig och ponnyn med Piia i bakgrunden. ;) :)

NinaToy
0

jag hoppar så är piia där bakom … :P

Lunascape
0

Haha, ja Piia har så rolig dialekt och så har hon så många roliga kommentarer tycker jag. Alltid lika underhållande att höra på Glad Ja hon har otroligt många bra markarbetsövningar. Vi hade första träningsdagen idag och hade markarbete och bommar hela timmen. Väldigt nyttigt! I morgon blir det mer vanlig hoppning och så avslutar vi väl med en liten bana som vanligt..

Lunascape
0

#4 Ja det är verkligen roligt! Hon är väldigt bra som instruktör och mån om att hästarna ska jobba ordentligt, men utan att slita ut dem. Dessutom så är jag otroligt imponerad över att hon kommer ihåg dem hon undervisar. Vi tränade första gången för henne i februari i år och nästa gång i juni, och då kom hon ihåg både mig och hästen Förvånad

NinaToy
0

#8# Japp, hon undervisar ju så otrloigt många. :P