Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1934 ggr
NinaToy
0

Exteriör

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om min ponnys exteriör? FRAM MED DET.:D Jag vill höra både kritik och bra saker.

NinaToy
0

Bild nummer 2. :)

NinaToy
0

Huvudet. :)

Robinsnel
0

sicken konstig ögonfärg! O alldeles för stora näsborrar! :P lol (kikade in en sväng från iller i fokus o detta var ju sannerligen ingen iller..)

Maja
0

Har inte så stor koll på hur "vanliga" hästar ska se ut, men jag tycker att han ser trevlig ut!! :)

NinaToy
0

#3# Haha ;) snyggare än dina illrar iaf..:D

Robinsnel
0

u wish :P

Murre_Uddiz
0

putt. Ska ingt säga, dålig på exteriör..:P

Snuttan
0

Jag kan öva lite mer :p Men du får ta det men en nypa salt eftersom jag är nybörjare och håller på att lära mig…

Tycker han ser ut som en välmående ponny, bra hull, fin päls, fint musklad.

Tycker han har en fin rund överlinje över baken och ryggen, men är inte helt propetionelig då rygg-linjen är längre än överlinjen i baken.. Har även ingen naturlig välvning i halsen, utan den är lite lågt ansatt och aningen kort i överlinjen.

Bogen tycker jag är bra när man ser till helheten, men när jag sitter och stirrar på den för sig själv skulle jag vilja ha den lite mindre sluttande, lite rundare. Rundare bog och mindre slutande ger överlag runda steg och högre steg - bra minnes regel :p

Tycker han har fina överarmar och framben.

Hyffsat lång rygg och länd, väldigt sluttande kors. Borde med den vinkeln på länden få lätt att få en rörlig rygg om han kan släppa till framtill i bogen…

Tycker has-bäcken-höft vinkeln är bra, är lika långa linjer emellan, möjligtvis lite längre ifrån bäcken till has, vilket borde ge mer påskjut än samling. Bra böjning i has, lite rak i bakkotorna.

Som dressyrhäst hade jag kort önskat lite mindre raka kotor både bak och fram, rundare bog, större bak och lite längre framben.