OT Provjobba....
Jupps, på söndag eller måndag kväll åker jag och Brimad neråt i Skåne och provjobbar i ett dressyrstall några dagar :)
Är så fruktansvärt tråkigt att gå hemma och glo hela dagarna.. Dessutom kommer jag få massor av hjälp med herrn Brimad :)
Och dessutom snart är det vinter och dem har ridhus, på gården, värsta lyxen ju ;) Slippa släpa sig iväg 30 min med bil och transport..
Men, men, vi får väl se först så jag och Brimad trivs och dem i stallet trivs med oss ;)
Känns iaf som en stor sten lättat från mitt hjärta…
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag saaaaaa ju att du skulle söka ett sådant jobb! ;)
Låter toppen! :D

jamen var är det då?
lycka till!
åsså talar glädjedödaren…
Jag hoppas att det inte är ett svartjobb! För då har du bara skyldigheter och inga rättigheter alls. Blir du sjuk har du ingen sjukförsäkring, skadar du dig lär ingen försäkring täcka. Reglerade arbetstider existerar inte och man är i största allmänhet livegen hos den man arbetar för.
Jag gjorde misstaget att ta ett svartjobb i min ungdom, jag började arbetsdagen kl halv 8, sen jobbade jag till bortåt 8 på kvällen med uppehåll för lunch. Jag skulle dessutom jobba varannan helg. Mina uppgifter var stalltjänst, rida unghästar och försäljningshästar och att ha ridlektioner på kvällarna. Och allt detta för kost, logi, stallplats och fickpengar - som knappt räckte till godis…
#3 håller med dig.. jag har oxå "slavat" för svarta pengar som inte räckte så långt.. men jag trivdes jätte bra där i stallet men det är ju inget "jobb" man kan satsa på eftersom att det inte lönar sig åt nått håll att jobba svart. jag jobbade oxå långa dagar, men va iaf ledig minst 2 dagar i veckan.

förövrigt var det ett vitt jobb..
men nu blir det inget ändå.. ingen som kan ta hand om Japp, tyvärr.. och ta med honom är inget alternativ, för mamma, pappa och jessica kommer flytta in till stan då, eftersom vi flyttade till gården för att ha hästarna hemma och finns här inga hästar, finns det ingen anledning att bo här..
och jag kommer ju inte ha detta jobbet i all evighet, och var ska hästarna ta vägen den dagen jag inte jobbar mer?
känns allmänt stört och jävligt.. jag får helt enkelt fortsätta sitta här hemma och kuckilikua hela dagarna..
kan du inte låna ut Japp då, och sen ha dom inackderade när du slutat jobba där? eftersom det är vitt så är det säkert mkt bätter än vanliga hästjobb och på vita jobb brukar man ju stanna längre :p om man trivs iaf.

#6 japp är 26 år, så jag lånar inte ut han till någon annan.. problemet är ju inte att ta med honom, utan efteråt.. inte helt lätt att få tag i 2 boxplatser i samma stall..

du kan ju iaf provjobba! =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
kan du inte ställa han på lösdrift då?

jsag e fortfarande nyfiken på vad stället heter ;)
usch, du ska ju inte missa en sån här chans för attc du inte vet var du ska göra av hästen SEN… det är väl ett problem som kan lösa sig under tiden eventuellt….
Jag hade inte tackat nej om ett sånt tillfälle gavs! Det kommer du ångra sen kanske…