Har blivit medryttare :)
Japp, igår slog jag näven ibordet och slog upp ett nummer till en bekant som tidigare har ringt och frågat om jag ville börja rida hans ponny. och som jag sedan glömt och höra av mig till.. Sagt och gjort så åkte jag iväg till Bounty, som hästen nu heter och red! :D
Så underbar känsla att vara tillbaka på hästryggen igen då jag har lånat ut min lilla ponny ner till en familj i Karlstad :)
Så nu ska jag börja rida denna busiga herre på 17år och hålla han i tävlings kondition och det är en annan tjej som ska tävla med honom :)
Så nu har jag sadlat om för tillfället till ridning istället för trav :)
Här kommer det en bild på gossen! Mera bilder kommer senare då jag inte har lagt in dom på datan ännu
Grattis vad skoj =)
Men tränset såg lite konstidt ut de är er achen träns eller hur?
Nosgrimman ska inte sitta så lågnt ned eller har jag fott allt om backfoten?
För de ser ut som att nosgriman är engelsk o då ska de hissas upp en aning
tackar tackar :) jag har ingen aning om hur grejorna ska sitta. framför allt tränset så det överlåter jag till hon som tävlar honom :P att hon har koll på att allt sitter rätt :)
vad roligt, det är ju super att ha medispålle ;)
#1 du är inte helt fel, tycker gott den kan hissas upp lite ja oxå
Grattis! Han ser söt ut :)
Skoj för dig! :D
Vad kul!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Grattis, jättekul. :)
Och så söt ponny.

Jätte kul för dig :D
va kul, :D

Vad kul :)
Men jag är rackarns säker på att jag har sett den där hästen någongång förut, men jag kan inte lägga fingret på vars…
Tackar tackar :)
#12 du har säkert sett honom på nån tävling då han tävlas av en tjej som heter Adine Berglund (?) tror ja hon hette :) dom är väl ute och turnerar i mellan åt och tävlar i dressyr o hoppning
Åh vad kul =) fin ponny!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Vad har han för bett? kände inte igen det :)
// Ellinor Rasmusson
medarbetare på engelskt fullblod ifokus
Tycker också att jag känner igen hästen, men vet inte vartifrån :P Fin är den iallafall :)
ah, är inte det ett körbett? :)
// Ellinor Rasmusson
#18 jo det är det, och jag har ingen aning om varför dom använder det.. 
# 19 okej, blev lite fundersam :) hästen ser fin ut :)
// Ellinor Rasmusson
Vad roligt :) Vilken söt ponny! 
Jag funderade också på bettet, har faktiskt aldrig lyckats se det på varken ridhäst eller travare (okej jag är väll inte jätte intresserad men grannen har travstall och brukar hjälpa dem då och då och följa med på tävlingar).
Vad har det för verkan, liksom varför har man det? xD
Hakuna matata!
#22 tror det är ganska skarpt bett. Många säger att det är ett elakt bett men jag vet inte :) Has ofta på heta hästar som blir svåra att hålla ^^
// Ellinor Rasmusson
Tj inget bett är ju skarpare än handen som häller det - är man försiktig så spelar det ju ingen roll men vart bar så fundersam när jag inte sett det förr xD
Hakuna matata!
jaja, klart att det är så, men det är väldigt skarpt, om man säger så, är inte det snällaste bettet även om man har en fin hand, då många kuskar håller lite i sina hästar :) det var så jag menade xD
// Ellinor Rasmusson
Ja självklart är ju så "snällt" bett som möjligt det bästa att rida med och det är ju dessutom ett körbett (nu när jag tänker på det tror jag jag har sett liknande bett fast då har delen de haft i munnen varit plastade o.O
Men du kanske ska fråga om du kan få byta bett på honom då om han nu inte är så het?
Hakuna matata!

Oh kul för dig! Btw så ska inte cresendobettet sitta fast i huvudlaget i bettringen utan framför och bara tyglarna i bettringen… hoppas du förstod…
"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein
#26 jag har 2 träns att välja mellan om jag inte minns helt fel. men jag trivs bäst på det där då han är så där lagomt "het" eller vad man ska kalla det.. Pigg? :P
man får ju ta lite i han innan han saktar av i från galopp så jag kör nog vidare på det där bettet :)
#27 ja ;D as kul att va ute o galoppera hihi
Okej då ändrar jag det nästa gång jag åker dit :)

#31 mycket fin bild!!!
tack :)
#34, Nej fy vad tråkigt!?! ;o
Vad har hänt? (Du behöver inte berätta om du känner att du inte vill..)
jo =/
Bo är helt blind på ena ögat och det bara rinner och rinner. och man får inte vara där och rengöra det för han och det är jobbigt för både häst och ägare så dom har beslutat att låta han få springa till dom evigt gröna ängarna…
och det är ögat som är närmast bilden på #34 som han är blind på för dom som vill veta

"Den övre" nosgrimman på en aashen ska sitta ungefär två centimeter nedanför kindbenet:)
Jättesöt ponny!

Nej, vad tråkigt!
Hoppas du fick några fina månader med honom i alla fall.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Nej vad tråkigt, ! Han har säkert haft det jättebra med dig! :(
#38 jo jag vet .. men den åkte bara ner hela tiden som man ser fram på nosen
#39 jo =/ en månad fick jag men den känns som 100år, och den tar jag vara på! en fantasktisk ponny var det
#40 jo jag och bo trivdes enormt bra ihop. Det var som handen och handsken redan från dag 1
Men jag ska få börja rida på hans hagkompis fram tills jag flyttar ner till karlstad (3/9) ett c-ponny sto är det som heter Cindy.. hon har tidigare tävlat i landslaget? tror ja.. något sånt likande.. så jag tror nog att ponnyryttarna här inne känner nog igen henne när jag lägger upp en bild på henne.. ska ev dit idag så då kan jag ta lite kort ;)
#36, Sjukt tråkigt. :(
Man får se det positiva, han får det bättre på Trapalandas gröna ängar. <3
Kul att du har hittat en ny ponny att pyssla med tills du åker. Lycka till. :)