Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 3767 ggr
LinneaG
0

Liniment?

Häst liniment på människor?

Ska iväg till en hästaffär i Kungsängen imorgon och köpa häst liniment till min brorsa.

Vilket är 'bra' för människor? Och finns det något farligt?
han har sagt att jag ska köpa Blue lotion och Radital liniment, det andra nämda har han använt, men Blue lotion är det farligt. Många säger att hästliniment är farligt för människor eftersom de är gjorda för så stora djur. Stämmer det?

Linda
0

Nej inte farligt men fatta chocken när jag hade ledvärk en dag och tappade upp ett varmt bad, hällde i radital i vattnet…..Aldrig att jag prövar det igen…

Rebecca
0

I used häst liniment during my pregancies … fantastik stuff !!! The stronger the better !!! At least during child birth… hmmm the smell of the liniment woow!!! Horse liniment was the only way to go … I havent heard that it is dangerous all I know it was soothing when I was pregnant.

gejsa
0

När jag har ont brukar jag ta lite liniment och sätta på det onda. Tror nog inte att det är farligt i små mängder. Men håller man på varje dag på samma ställe så……..

Carola

Kiara
0

Jag tycker att du ska bege dig till apoteket och köpa tigerbalsam, bara ett råd från en reumatiker. Eftersom du säkert redan köpt linnement till din bror så tycker jag du kan vänta med att ge honom tigerbalsam som julklapp, ett julklappstipps baraOskyldig