Tall som "mellanmål"?
jag vet att mina hästar brukar äta gran om det finns tillgängligt men hur är det med tall? oftast är dom ju så höga så hästarna inte kommer åt grenarna så jag har aldrig sett dom äta tall. det är så här att en stor tall har blåst omkull och då tänkte jag slänga in grenarna till hästarna så dom får lite att tugga på men sen blev jag tveksam. om det är bra för dom alltså. någon som vet?
Jag vet inte om hästar äter tall,men jag vet att det är inte bra för hästarna att äta för mycket barrväxter,då det finns en syra i barren som jag inte kan namnet på,men den är inte bra för djuren om dem äter den för mycket.
Det är nog inte farligt i alla fall.. Har sett älgar och andra djur som käkar på tallarna i skogen.. ;) Tall borde ju i så fall vara helt OK, som "någonting att tugga på".. ;)
Våra hästar får bl.a. tallgrenar att sysselsätta sig med. De skalar av barken, men brukar lämna barren. Har inte hört att det skulle vara skadligt och hästarna gillar det (våra iallafall).
för att säga så: Släng det inn :) antigen äter dom eller dom låter bli :D det kanske är nåt att nosa på och klia sig på om inget annat?
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
kolla det med en veterinär eller så kan jag höra av mig när jag har frågat min syster, hon är veterinär

#5 fråga gärna din syster så jag får "proffsvar" ;) vilket tur du har då som har en syster som är veterinär. jag har också ganska tur som är god vän med en veterinär men har har ofta mycket att göra så jag vill inte störa honom mer än nödvändigt.
tack alla andra för era svar :)