Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1502 ggr
Ooanna
0

Tvätta täcken?

Hur gör ni när ni tvättar era regntäcken och vintertäcken? Pratade nyss med grannen och hon hade tvättat sitt regntäcke i tvättmaskinen. Efter det läckte det in jättemycket så dom impregnerade det med två flaskor. Nu är det något bättre men håller inte ens hälften av tiden mot vad det gjorde innan. Hon rådde mig att inte tvätta dem i tvättmaskinen, men hur får jag annars bort den dåliga lukten?

cordenia
0

jag har tvättat Lillens täcken i tvättmaskinen, har en mattvätt som jag brukar använda och tar sedan på snabbtvätt och det har fungerat på hans täcken iaf. Har inte tvättat de så många gånger än.

petronellaa
0

Vi skulle rensa ur lägenheten innan vi flyttade till huset så passade på att tvätta alla täcken åt bookie i tvättmaskinen som finns i lägenheter:)

sus-sharon
0

tvättar mina i tvättmaskin och impregnerar om dem. tänk bara på att välja rätt impregnering och börja på ryggen.

nån gång har det hänt att jag inte kunnat tvätta dem i maskin, har då istället tvättat med högtryckstvätten. dock måste de fortfarande impregneras om.

medarbetare på djurskydd.ifokus

lisette
0

funderar på torrschampoo? är inte glad att tvätta täcken. gjorde det en gång och täcket läckte som ett såll. hjälpte inte med impregnering.

Peppe
0

vi har tvättmaskin på anläggningen. kostar 25 kr/tvätt =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~