Dexter är född!
20/5 föddes våran efterlängtade lilla fölis, Dexter. Fölningen gick kanon, tack och lov. Det var ju både Ellas och våran första fölning. Dexter bär även den färg hade hade hoppats på; brun utan tecken. *happyface* Han är en pigg och kry liten gosse som är busig och överdrivet pussglad, haha. Hittils har allt gått jättebra. Han fick ha grimma redan första dygent, och blev då även ledd ut till hagen, vilket gick jättebra med tanke på att han bara var några timmar gammal. :)
Tänkte att jag skulle lägga upp och skriva några rader allt efter tidens gång, för att sedan kunna gå tillbaka och se hur han utvecklats. :)
På bilden är han alldeles nyfödd! :)

Grattis!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#9 Tack! 
# 11 Virveln mitt I prick. och ett par nummer för stor grimma, ha ha så Sött !
Grattis till sockertoppen. ! ! !

#14 Haha, ja, grimmar var bara nåågot stor!
Tack så mycket! :)

Grattis till en riktig Sötnos!!
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
grattis grattis, riktigt söt :o

Grattis! Shit vad söt han var :O

#16-18 Tack! 

GRATTIS till en lite goding

#24 Helt galet vad söt han är =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Grattis!
Finns inget bättre ord än bedårande!!

#25-27 Taaack! 

Vi gick med Ella och Dexter till smrhagen idag (ca 6-700 meter), och det gick kanon, om ban bortser från en liten detalj, haha! Jag kunde gå med honom ca 10 m bakom Ella, med slappt grimskaft utan att han försökte springa iväg eller stanna. MEN, när vi passerade mellan två hagar på varsin sida av vägen med en massa skojiga hästkompisar i, hoppade han upp och gjorde en tvärvändnining och lyckades slita sig.. Dock gick det bra. han sprang kanske 20 meter bort, och stannade sedan där, och jag fick gå fram och ta honom igen. Men vem förväntar sig att allt ska gå som rinnande vatten med en 11 dagar gammal hingstunge? ;) haha

Oj, nu var det ett tag sedan jag uppdaterade! Dexter har hunnit bli över en månadnu, och har vuxit på sig rejält!
Jag rider för tillfället ut på Ella, och tar med mig Dexter i grimskaft, vilket går kalas. Jag har försökt hantera honom dagligen med att flyfta hovar, duscha honom, leda i grimma, rida ut, gå ut och gå osv. han är kanonsnäll och lätthanterad.
Han har även fått en kompis. Ett litet kallblodstravarsto med sin mamma. Detta föl är dock/verkar iaf inte vara, hanterat. Så tyvvärr får inte vi gå fram till henne, men hon har iaf börjat komma igång och busat med Dexter. 
Slänger in lite bilder…

vad är lille Dexter för ras? :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Hua, nu får jag väll kramp i fingrarna!
Nejdå, men han är 50% morgan (e: Tronshagens Figure 13), 25% New Forest & 25% kallblodig travare
Ush vad söt Dexter är på bild 33. Ja det ska vara korsningar tydligen.

#39 Han tackar och bockar!
Hängde inte riktigt med i sista meningen dock ?

Idag åkte han transport för andra gången i sitt liv! 
Vi åkte ca 4 km till ett ridhus, där jag skulle träna mamma Ella. Lite krångel vid lastning var det dock för den lille, men med lite hjälp kom han in till sist. Väl i ridhuset tyckte han det var superkul att springa framför mig och Ella, vilket inte gjorde träningen enkel, kan jag lova! ;) Ställde även upp ett litet "sockerbitshinder", som han självmant skuttade över !
Blev efter en stund tvungen att gå ut till ridbanan pga dålig luft i ridhuset. Där stod redan några vääldigt låga hinder uppstallda. Så jag tog helt enkelt fölungen i grimskaft, gick fram och snusade lite på hindret och vips så var han över! Och vad roligt det var! Han hoppade både räcken, oxer och en- och tvåfärgade bommar. Kalas!
Kan ju inte påstå annat än att jag är sjukt stolt över mitt lilla busfrö! 
helt kär i bild 41 han har en liten hjärt formad mule där <3
åååå va han är ducktig och söööööt<3<3<3<3<3<3

#45 Haha, du har rätt. Det har jag inte tänkt på..
Kan ju även passa på att säga att han är duschad, van att lyfta hovar och stå ensam i box, bli ledd i grimma och grimskaft. Står även snällt på gången och kommer alltid först i hagen. En liten prins helt enkelt! 

#44 det var det sötaste :D:D:D
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Vilket par !
Har flickvännen något namn ?

#46 Jag tror inte hon har det..
Hon är inte våran, vi har bara henne och mamman på lån över sommaren, så Dexter ska ha någon liten kompis att busa med.

Härligt :D Har du en aning om hur stor han kan tänkas bli så här tdigt?

#53 Han bör bli runt 150, men det finns mycket som kan spela in. Mamman är 147 och pappan 155. Men på stoets farsida finns en hel del C-ponnyer, och på hennes mammas sida små storhästar. På hingstens sida finns endast hästar runt 150, då morgans i regel är små storhästar.

#54 Oki :D

en riktig snygging där ju :D

#56 Han tackar! :D