Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 4892 ggr
Kawaiih
0

Bra borstar...

Kan ni tipsa om bra borstar, alltså din favorit borste t.ex. var är den köpt? hur ser den ut? bild? och ev. hur mkt den kostade :)

Letar nämligen efter bra borstar men hittar aldrig någon som jag är nöjd med :P

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

AnnaLundin
0

Vilken typ av borste menar du då?

Ryktborste? Rotviska? Sopborste?

Jag har inte hittat några riktigt bra ryktborstar på många år, är glad att mina gamla fortfarande lever.

Vad gäller borstar typ rotviska så beror det ju lite på hur man tänkt använda dem, jag har olika borstar för att borsta bort lera, borsta före ridning eller för att borsta bort damm på ytan.

Peppe
0

Jag har 2 ryktborstar som är helt galet bra, dom är från typ 80-talet kanske och finns inte att få tag i. jag lyckades lura till mig den ena från en kompis som fått med den med en häst hon köpt och den andra fick jag från ridskolan när dom rensade =)  dom släpper jag inte för allt guld i världen ;) rotborste och rotviska har jag köpt i en lokal hästaffär, dom är väldigt små vilket jag behöver. barnborstar helt enkelt. kalasbra. sen har jag en dammborste, också från den lokala affären. =) 

jag plockar med mig dom här borstarna när jag är med "mitt ekipage" på tävlingar, tycker inte att hennes duger ;)
"the elite squad" kallar vi dom hahaha

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Kawaiih
0

Jag menar borstar som man borstar hästen med :)
Sen vilken typ spelar ingen roll, bara en bra som ni kan tipsa om :)

Har en sköthäst(/medryttarhäst) som jag älskar att stå och borsta, blir oftast 45 minuter/dag om inte mer…
Det ända problemet är att jag inte har hittat någon bra borste än, har nu borstar så det fyller 2 ryktlådor, men jag har inte hittat någon som jag verkligen ÄLSKAR… Bara sådanna som jag tycker att "dom fungerar vell"…
Alltså letar jag bara efter bra borstar, rotviskor, ryktborstar vilket som bara dem är bra :) Om ni har flera som ni gillar så är det bara att skriva lite när ni använder dom och så :)

#2 åh, jag vill också ha sånna borstar :O :D Var ligger den lokala hästaffären? :) Vad heter den osv :) Kanske kan lyckas ta mej dit och shoppa :D

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Peppe
0

#3 jag bor ca 5 h bort från dig så tror inte du kan ta dig hit för att shoppa lite borstar ;)  för övrigt finns det säkert att få tag i hos dig med, leta lite och testa dom. dom ska ligga bra i handen! =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

[Angel88]
0

äääälskar min ryckt borste, den e rosa med riktig tät tagel, tar riktigt mycket stöv.. köpt på my one

olympiathurfjell
0

svansborsten i naturmatrial från Hööks ?

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

SHV-Pysen
0

En häst jag brukar sköta på tävling har jättesköna borstar som jag älskar!! Ägaren köpte de på nån tävling. Det är ergonomiska borstar. Typ nån rotborste och sen en man och svans borste. Tror de finns på selar.se också. Har inte köpt några själv än, men det är väl bara en tidsfråga

RubHel
0

Jag måste införskaffa en ny rotborste, hästen blir elektrisk när jag borstar med den. Jobbigt att få en liten stöt så fort man nuddar hästen efter att ha borstat :P

Elshira
0

Jag har en borste som jag köpt på Grnngården men är väll kanske inte så jättevanlig över allt. Det är ett trähandtag och sedan är det gethårsborst över hela (= vääälsig mjukt). Denna borste är guld värd om du ska på utställning/tävling och har en dammig häst.

Ni har alla säker haft någon häst, särskillt som skimmel eller t.ex svart som bara blir skitigare och skitigare ju mer man borstar! xD

Borsta då igenom hela hästen pecis som vanligt först och använd sedan denna mjukt och försiktigt. Den tar då bort det översta dammlagret utan att dr upp nytt dam = glansig eller i.f inte lika dammig häst ^^

Sedan typ "hundborste" eller likande mäniskoborste med metallpiggar på gimmibotten för att borsta ut man/svans samt få bort vinterpälsen =)

Hakuna matata!

Arkan
0

Jag var så fruktansvärt DUM när jag slängde en urgammal ryktbortse (svart och vit med oerhört täta strån(tagel) och högre kant längst ut, om ni fattar?) Saknar den väldigt mycket för den tog bort all smuts och hästen blev väldigt ren. det var nog bättre förr Oskyldig.

Men om du hittar en sån i bra kvallite kan jag verkligen rekomendera den! Jag har sett sånna för 150kr men inte så himla täta strån som min gamla hade.

Alex
0

Jag har ju en förkärlek till den borste som kallas "islänningen". Flört Men sen även borstar i tagel tycker jag är riktigt bra. De i naturfiber fungerar bra också.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

painten
0

Mjuka naturborstar i olika slag är bra. Jag tycker inte om plastborsten.

JoyBysen
0

Borstiq Farm borstarna är jättebra, men ganska dyra. Men det är de värda att vara Glad