Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: annonstorget
Läst 547 ggr
emsems
0

superfin dressyrponny

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dena ponny säljer vi från vår ridskola. superfin! går på tygeln med alla från nybörjare till erfarna ryttare. gör allt man vill och ber om. verkligen något för den som vill tävla. säljes så vi efter 5 år alltid säljer våra ridskolehästar.

13år, 138 cm. 35,000kr

Trevlig läromästare!
Lättriden läromästare säljes!Lukas är en välriden C-ponny med stor utstrålning. Säljes då det är dags för honom att byta miljö från ridskolan till att få bli privatponny! Snäll i all hantering. Hoppar bra, men är framförallt en fin dressyrponny! Regelbundet avmaskad, vaccinerad mm.Ring för mer information.090-422 88 eller 070-34 16 804

Snuttan
0

Aj vad långt fram sadeln sitter (och ryttaren därför)…!

gejsa
0

Ryttaren såg väldigt lång ut.

Murre_Uddiz
0

#1 ajaj..Ledsen

emsems
0

ja hon satt bara upp tvärt för att visa hästen uppsuttet.. ni behöver inte oroa er.. haha

NinaToy
0

Verkar vara en trevlig ponny men jag hade aldrig köpt den om ni visar den bilden… Isåfall hellre en när hon är utan ryttare! Varför säljer ni hästarna efter 5 år? Antingen trivs de väll på ridskolan eller inte? :P

emsems
0

jag tycker det är en superbra policy att sälja efter 5 år. de får då säljas vidare och få ett liv som privatponny/häst.

wewwa
0

Jag tkr att det är bra att dom säljs från ridskolan efter några år. Vet många hästar som har fått vara  där i nästan hela livet bara för att de är snälla barnhästar…

NinaToy
0

#7# Jo men många trivs också väldigt bra och de tkr jag inte man ska sälja.

VeronicaP
0

Tycker också det är rätt att sälja dem efter 5 år , då hinner förhoppningsvis inte ponnyn tröttna och bli tjurig..

NinaToy
0

#9# Vissa ponnyer tröttnar inte o blir inte tjuriga. Det beror väll på om man behandlar de bra eller ej!!!!

Murre_Uddiz
0

Håller med NinaToy. Hästarna mår jättebra på min ridskola där jag rider iaf.

bubbelbubbel
0

..men en häst/ponny som blir behandlad bra på en ridskola riskerar ju ändå att bli trött och tjurig, tänk att få göra samma sak varje dag, hela livet, med olika ryttare, olika rutinerade ryttare dessutom…

Snuttan
0

#7 jag reagerar lite som så att ni måste göra något fel om ni behöver den policyn…

Jag har själv jobbat på ridskola och så som jag upplever det så är det som så att hästarna som fungerar bra i verksamheten gör det i stort sett på än gång och om 10 år också…

Är det en bra ridskola så sliter det heller inte på hästarna att ha dem där länge… Är den en dålig kan det ju räcka med att de bara står där ett halvår för att sedan vara sönder för resten av livet…

emsems
0

jag tycker det är super. vi vill låta hästarna få bli privatägda med allt det innebär. få tävlas, ridas mer varierande, lite bättre ryttare osv..

Snuttan
0

& nu antyder du att ni inte lär elverna rida bra nog så att det är synd om hästarna…

På en BRA ridskola så har lärarna sån koll på eleverna och lär ut bra nog att eleverna inte sitter och gör grövre fel, utan faktiskt kan rida.

Lägg märke till att ridskolan jag kommer ifrån är skit på många punkter…

Att tävlas är inte något hästar mår bättre eller håller bättre utav. Rider ni dem inte varierat på ridskolan? Har ni inga lite bättre ryttare eller rider egenom hästarna själva ibland?

lisette
0

detta här är en annons, ingen tråd att diskutera i. starta en ny tråd om ämnet är ni snälla.