Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettislandshästar
Läst 1297 ggr
attika
0

Ökad tölt

Tjohoooooooo jag är så glad, var till banan och tränade idag, körde kompisens häst och tänkte att jag tar med min med. Skulle prova att lägga pass på passrakan men han ville mest galoppera. Pigg eller piggare blev han när vi kom ut till banan så han måste tycka att det var skitkul. Skulle ta några galoppsteg för att senare lägga honom i pass ocg vad händer …….. det blev ÖKAD TÖLT, han som inte töltar så lätt annars, så vi körde tölt istället. Var skitfin i traven och hade jättefina benlyft ibåde tölt och trav, tänk det är aldrig försent att förvånas . Tjohoo på er ha en fortsatt trevlig dagTungan ute

Birke
0

Vad roligt :D

Alex
0

Härligt! Skrattande Sånt är ju bara så kul!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

Åh, skoj!

Jag var själv ute och red för sista gången på min medryttarhäst idag och han har ju bara ridits i skritt, trav och galopp hittills, men planerna var att lägga lite töltträning nu på sensommaren-hösten. Tyvärr så får jag inte vara med då han kommer att säljas och flytta inom en snar framtid, men jag fick faktiskt ett liiiiitet smakprov idag.. ;)

Fjoll-pållen är ju livrädd för kor så när vi kom skrittande på en väg så stod det ett par kor i hagen bredvid och han hoppade rakt upp i luften och tog några steg i tölt faktikst! Ingen klockren tölt, men ändå några steg. Riktigt häftigt! :)