Bild från igår
Vi har kommit en bit på väg nu, jag och Astra :) Vi siktar på att tävla blåbärshoppning den 6:e september, har anmält oss till 40 cm ;) Skräckinjagande högt, jag vet!
Hopptränade lite igår tillsammans med min kompis som också ska tävla då.
Och jag vet att jag inte är någon superhoppare. Hoppning har aldrig varit min starka sida :P Men kände bara för att visa hur långt vi har kommit :)
Idag blir det en lugn uteritt med bara skritt.
Vad roligt! Hoppas det går bra nu då, lycka till! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

från nästan (?) utdömd till tävling! BRA jobbat! ;)
#1 Tack :D
#2 Jupp, Mälarkliniken sa "t-märkning eller avlivning" sista gången vi var där innan vi åkte till Strömsholm med henne. Tack :)

du får maila bild till veterinärerna som sa det! =)

Grattis vad kul för er. 
Ni är ett kämpar par ni två… super bra!!!!!11
hon är så vacker din Astra…
håller tummen för er…
min häst har oxå ryggproblem nu.. hoppas det löser sig med..
Bra kämpat!
Jag tycker det förövrigt ser väldigt fint ut! Oroa dig inte för att det inte är 'tillräkligt högt'. Det ska du inte bry dig om! Man måate ju börja någonstans, eller hur?
Min dotter ska föresten också tävla den 6:e September! Hon gör sin debut på 30 cm miniskutt och 40 cm Clear round. Hon tyckte också att det är ju 'bara' si och så högt tills jag fick henne att förstå att det är inte bara höjden utan allt runt omkring på en tävlinga att tänka på. Du ska start anmäla, lära dig banan, gå banan, rida fram lagom mycket, osv. Då kan det verkligen vara skönt att inte behöva tänka på att rida på max höjd av vad man tränat. Så du gör verkligen rätt som startar på en höjd som du känner dig bekväm på!
Ett stort lycka till! Och glöm inte att berätta hur det gick sen! 
Tack alla :)
#7 Vill inte hoppa högre än så heller i och med att hon fortfarande har långt ifrån alla muskler som ska vara där, men tillräckligt för att klara av en liten 40-bana. Ville ha ett mål med träningen, ett ganska nära mål, något att fokusera på :) Och samtidigt komma iväg och göra nånting annat. Sen om vi inte ens tar oss över första hindret tillsammans är väl en annan femma :P (Astra är väääldigt chicken av sig)
Uh, 40 cm. Du är inte klok! Jag ställde upp i en 50 cm men det var för högt.. ;)
Men lycka till! :D