Imorgon hämtar vi äntligen honom! :D
Jag är så glad!
Har vart i stallet idag och fixat hagen,boxen och all hästutrustning till Bookie ligger på hyllorna.
Som några vet undrade jag om det var värt att provrida honom, trotts många sa nej så gjorde jag det, Och nu imorgon kväll tar vi transporten och åker och hämtar honom!
Är så otroligt glad! :)
Han blir min foderhäst,
163 cm i mkh varmblod f- 97
The bookmaker (bookie)
Massor av bilder kommer nog att komma! :)
Så önska mig lycka till att resan går bra *Ler* :D
gud vad härligt! :D ser fram emot bilder!
Du låter som du hitta din drömhäst… Grattis !!!
Grattis, vad roligt! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ja allihopa, det blir nog superskoj! :D
Gud vad kul! Grattis! 

Ååh vad roligt! Grattis ! :D

Så alla, vi hämtade honom idag! :D :D
Ska berätta lite om idag då,
Åkte dit så vi var där vid halv 6, lastade på bookie och allt gick bra och så :)
Sen åkte vi hem och stannade en gång för att titta till honom men han tog det lugnt han ;)
Så han var lugn hela resan vilket var bra! Sen när vi kom hem till Emma var han väl lite nyfiken vart han hade kommit, så det blev lite problem när vi skulle lasta av honom haha men det gick ju bra :) Vi tänkte släppa ut honom i hagen men han var så stirrig kan man säga så vi tog in honom i stallet så han fick bekanta sig med Höttur och Hersir =D Han var väl lite "orolig" i början men sen blev han lugn och fin och han fick mat =)
Han hade även lite sår, rätt många faktiskt för han är valack och ägarna hade haft honom tillsammans med deras hingst! som hade bitigt honom och så, stackaren:( så smörjde in det, och vi tror han haft saltbrist då han slickade jättemycket på saltstenen..
Nu kommer 2 bilder på honom, dock fick jag inga fler då jag inte tänkte på det ;)

Åhh så fin! :) Grattis!

#9 tackar! :DD
#7 Det är väl inget konstigt att ha en valack ihop med en hingst? Men grattis till nytillskottet i alla fall! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#11 Vissa hingstar har en tendens till att vara ganska elaka mot valacker har jag märkt. Jag tror det kan ha att göra med att de inte brukar vara vana att gå med andra hästar?
#12 Det har troligtvis inte med könet att göra.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Där min hingst går har dom på vintern i lösdriften för tillfället två hingstar och 3 valacker, alla unghästar (1-4år) utom en. Småsår hör till när hästarna leker med varandra, ibland blir det lite för hårt.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Dom sa själv att det var hingsten som hade bitit honom och han hade sår när vi provred honom med men nu var det värre.. Någon som har något tips att läka förutom helosan och hästsalva?

Hoppas ni får många glädjefylda år tillsammans :D
#15… aloe vera kräm eller arnicagel funkar för mig…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Så fin han såg ut. Vid småsår brukar jag använda procells proteinsalva. Liten grön tub som är superbra!

#17 Den har jag också använt mig av. Funkar super.

Tack för tipsen alla! :)
Har just nu helosan då jag inte hittade den dära protinkrämen, men det fungerar bra tycker jag.