rida ett dräktigt sto...
Hur länge och hur mk kan man rida ett sto som är dräktigt i 7:e månaden? 

Beror väll på hur hårt du rider, hur bra kondition hon är i och hur jobbigt hon tycker dräktigheten är skulle jag gissa…
Jag promenadred mitt ena sto hela vägen, dock utan sadel den sista månaden då hon sa ifrån. Sista gången vi var ute på en runda var faktiskt samma dag som hon fölade. Men man måste vara observant på tecken att stoet inte vill/orkar längre. Är hon pigg, framåt och visar glädje över att få komma ut är det säkert inga problem.
Samma sto som jag red hela förra dräktigheten är nu dräktig igen, och denna gång är hon mycket grinigare, hon tycker det är apkul när man är ute och rider men så fort sadeln åker fram så fäktar hon med tänderna så jag har ridit henne barbacka sedan någon månad. Hon är bara i 6e månaden än så länge. Bockade glatt och försökte smygöka hela tiden på ridturen idag…
Tror nog att bara du kan avgöra det eftersom du känner ditt sto bäst,att dem får röra på sig under dräktigheten är bara bra.Har stoet bra kondistion så kommer fölningen förhoppningsvis att gå bättre.Men man ska vara oppservant på alla singnaler som stoet ger,för man vet ju själv hur det var när man var gravid =)
Skrittade barbacka på ett sto som var i sjunde månaden utan problem.. :) Hon tyckte nog bara att det var härligt att få komma iväg från hagen ett tag och se hur skogen såg ut.. ;)

Jag skrittade barbacka på mitt sto fram till ca: 2 veckor innan fölning. Hon var pigg och glad och vi tog bara lugna turer i skogen.
Det viktiga är att se hur stoet mår och reagerar.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!