Transportskydd
Jag är på jakt efter ett par billiga transportskydd, och såg att börjes har ett par för ca 150kr. Någon här som har testat dom?
Det står att dom ska passa både ponny och häst vilket jag tycker känns skumt. Ska i så fall ha dom på en C ponny.
http://www.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H
Om inte länken fungerar gå in på börjes hemsida och sök på TRANSPORTDAMASK så hittar ni dom.
Har tyvärr ingen erfarenhet av dom. Jag har "Transportdamask Super" från Börjes i storlek ponny till min D-ponny. Kan tänka mig att de passar på C-ponny också. Kan rekommendera de iallafall, kostar 243 för 4 st.
Jag har några liknande och jag är inte alls nöjd, jag tycker inte att dom skyddar det jag vill att dom ska skydda, dvs knäna med, och hasen. Så jag ska köpa nya och sälja dom gamla! (: Dom jag har om man ska dra ner dom så dom är nere och skyddar hoven, så når dom ungefär bara halvägs upp till knäna.
Jag känner inget behov av att ha helhöga transportskydd då ponnyn i fråga alltid står still i transporten, men det känns ändå bättre med transportskydd än bara lindor som han haft annars :)
fast on lindorna täcker senorna bättre så skulle jag nog valt det ^^ Tjocka paddar med fleecelindor över :)
Men jag är så rädd för att lindorna ska gå upp i transporten!
har i alla fall mailat börjes nu för att höra vad dom säger om skydden.
självhäftande lindor, tejpta med tejp? ^^
Jag tycker ändå det känns osäkert då vi ev ska åka upp mot 20 mil, det känns det bäst att ha transportskydd på. 
sant ^^

Hade sånna till Peppe förr, han var c-ponny och dom var helt lagom. täckte upp till knäna/haserna. 150 kr är dom allt värda!
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#9. Skönt att höra, då ska jag beställa sånna! :)
Jag har inga sådana, men personligen skulle jag inte köpa dem, jag vill ha höga och mer stabila transportskydd. :)

Du får skriva vad du tycker om dom ! Är kanske intresserad…, det är iallafall alltid bra att veta:)
#12. Jag har inte bställt några än, ska vänta och se om jag hittar något annat att beställa eller någon att dela frakten med för me frakt kommer dom nästna kosta 300kr och är helt plötlisgt inte så billiga 

#13 oj, nej det blev lite dyrare. Kan du inte åka dit då.?
#14. Nej jag bor i norrbotten, det skulle kosta mig minst 1000kr att åka dit.

#15 oj, ännu dyrare. Då kan du köpa ett par jätteprofsiga iställe
okej, blir det fraktfritt om man betsäller för tillräckligt mycket då?
Men linda, jag har ett par sådana ungefär, kan mäta dom imorgon om du vill? Så kan du kolla om dom täcker benen på ponnyn/hästen du ska ha dom på. Är detta till Banjo? =) Om du är intresserad kan du ju skicka ett pm till mig så kan diskutera vidare där! :)
jag har sånna fast i transport skydd… dom är skitkassa, mitt sto står still i transporten och råkade trampa lite på den när vi gick ut och då sa det kras och hela bak partiet sprack på ena bak skyddet.
dom är jätte sköra och skulle inte skydda något om det hände något. pluss att dom har dålig pass form och glider runt lätt…
#17. Får du gärna göra! :D
#19. Lider av dåligt minne, men jag gör det imorgon! :D
jag har sådanna skydd till min häst och det funkar skitbra. de kanske inte är de bästa sorten men de funkar och gör sin uppgift tycker jag. och ska man inte resa en massa med hästen så tycker jag själv att sådanna räcker.
Jag säljer ett par begagnade transportskydd från bucas som täcker hoven och haser och en bit på knät. De är ordentliga tykcer jag och använde dem på en maxad D-Ponny förut, dock var de aningen små för henne så en C-Ponny borde vara perfekt!
De är välanvända men har inga skador osv, lite tuffare material på utsidan och fleeze på insidan.
Hakuna matata!