För lång?
jag är ca 162cm och rider en maxad C-ponny som är ca 138cm, Jag undrar om ni tycker att jag är för lång?
Har tyvärr ingen bild när jag rider honom på denna datan ;(
men bifogar en bild på honom ;D
kommer en bild till på sötnosen!
en bild till

det beror helt på hur du är byggd, långa ben, korta ben? lång överkropp, kort överkropp?
är hästen högrest eller lågställd?
men överlag när du säger att hästen är 138 och du 162, så låter det bra, genomsnittet som är 162 cm på sin ponny på 138 cm ser bra ut.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#3 låter bra ;D jag känner mig inte lång på honom och ingen har sagt att jag är för lång ;D
kommer en sista bild på sötnosen!
Är det du som står brevid honom på översta bilden?
Isf tycker jag att du ser lagom ut. :)
jag är 170 och mitt sto är 150-152, känner mig helt lagom på henne. så ja tror inte du e för lång
#6 ja det är det <3
#7 okej ja jag känner mig inte lång och så ;D rider en häst som är 154 också och på han kan jag känna mig liten ;P tycker att jag känner mig lagom på båda <3 lite liten på den största
Jag tror inte att det är några problem, men det hade varit enklare att avgöra det med en ridbild. :)
jo jag ska se om jag kan fixa någon ridbild imorgon!

Det handlar inte alltid om längden, en med samma längd som du kanske är lite större runt om, och då kanske det inte är lika bra. Sen beror det på både häst och ryttares balans och som #3 sa, om hästen är högrest eller lågställd. Det viktiga är att det inte ser tokfel ut och att du inte känner att balansen blir fel. 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
#11 förstår hur du menar! har ingen ridbild på denna datan men ska fixa det så snabbt jag kan! ;D