Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 3789 ggr
LindaKarlstrom
0

transportera sadel i hästtransport

Jag har insett att jag har ett litet problem när jag ska ut och tävla… Jag har ingen stans att ha sadeln under transporten. Skulle egentligen ha hyrt en transport med sadelkammare, men ägaren behövde den nu, och jag har inget tävlingsskåp och får inte ha hästsaker i bilen.

Hur löser jag transporten av sadeln på bästa sätt? Kan man helt enkelt lägga ner den på golvet i transporten, eller är det stor risk att den blir skadad?

imsuchadiva
0

Varför inte lägga den i skuffen eller i baksätet i bilen?

jag skulle aldrig lägga sadeln i transporten, fint om den rullar runt och hamnar oss hästen.

LindaKarlstrom
0

Jag får inte ha några som hellst hästsaker i bilen, så det är uteslutet, pappa (som äger bilen) kan då inte använda den förän den är sanerad.

Linnea
0

ställ den på framvalvet i långt fram i släpet oh ställ ryktlådan "i" sadeln så att den inte trillar.

Skynda långsamt så går det fortare.

LindaKarlstrom
0

#3. Okej :) tusen tack för det tipset!

Lorita
0

Om du kan transportera dig själv i bilen kan du transportera sadeln i en svart soppåse också.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

imsuchadiva
0
LindaKarlstrom
0

#5. Tanken är att jag ska byta om på plats :) men jag tänkte inte på möjligheten att stoppa ner den i en soppåse Skäms då kommer det ju inte ut mkt hästgrejs i bilen.

imsuchadiva
0

Du kommer ju lukta häst även om du byter om..

LindaKarlstrom
1

#8. jag behöver inte få uppenbara saker påpekade för mig.

imsuchadiva
0

Nej, men då förstår jag inte varför du inte kan ha sadeln i bilen?

Lina
0

#10 hon får inte ha sadeln i bilen för hennes pappa. Det kanske låter konstigt för er men så är fallet.

Du kan ju alltid ha den på en träbock eller en sån svart bock som man kan köpa just till att hänga sadlar. Jag har själv en sån när jag kör då jag inte har sadelkammare i släpet.

Lorita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bara ett tips det finns overaller

lisette
0

kanske allergisk pappa? who knows, men det kvittar. sadeln får inte vara i bilen.

en låda som du kan ha den i kaske? som fästes på lämpligt sätt i släpet. =)

Lorita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

alltså en soppåse till dig här en lite dyrare

LindaKarlstrom
0

#13. Japp allergisk pappa. Han klarar det hyffsat bra om jag byter om innan samt sätter undan håret, men att stoppa in någon hästsak i bilen är helt otänkbart :) Och det där med en låda var inte helt tokigt, ska kolla upp det, och se vilket släp jag får tag i :)

#14. Det där var riktigt smart! Ska kolla nästa gång jag är in på jula! :D

cordenia
0

jag brukar använda en Ikea-påse att lägga mina saker i när jag åker på tävling då jag inte vill smutsa ner i bilen. Funkar ju även att lägga sadeln i den med =)

L00ttz
0

jag byggde ett eget tävlingsskåp med hjälp av gamla barnvagnshjul och skivor  =) blev riktigt bra och tog sen ett gardderobslås och satte in =) annars så har ju hööks en grej som har hjul på ena sidan och två stöd på andra så att den inte rullar o den står ner som man kan ställa antingen i bilen som du nu inte får men även i släpet och den lägger du sadel på som en vanlig sadelhängare.

Min Blogg:

http://loottzz.nu

"Never let the fear striking out, Keep you from playing that game"

fridak
0

hööks har en liten sadelvagn som eg. är tänkt för kombibilar men den borde ju fungera lika bra i hästtransporten. Har ni hård mellanvägg så är det ju bara att ställa den på andra sidan.

[Angel88]
0

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=710660&deptid=121&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

här är en sådan som #18 pratar om, bra att ha inför andra tävlingar med.. kan lätt stå i transporten…

kostar 389kr så inte så jätte dyrt och inte otympligt som ett sadel skop..

LindaKarlstrom
0

#18 och 19. Oj det där tycker jag verkar helt perfekt! Tror jag ska ta och beställa en :)

Tusen tack till er alla som tagit er tid att spåna på lite ideer åt mig!

[Angel88]
0

#20 kul att hjälpa till. ska oxå ha en sådan när jag köper en egen transport….