Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 2212 ggr
DojoKelder
0

Vad jobbar ni med?

Vad har ni för jobb?? Jätte nyfiken!
Själv jobbar jag som "allt-i-allo" på Willys i Ronneby.

Peppe
0

pluggar ;) eller ja, pluggar gör jag väl inte heller. slappar mig igenom sista året i grundskolan.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

CBA
0

Fritidsforskare :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Hannapanna
0

Jag är fröken åt små barn.. ;) Jobbar på förskola!

bubbelbubbel
0

jag är maskinoperatör, lyxigt värre. eller inte ;)
kör maskin dagarna i ända, gör olika gummiprylar till volvo & scania lastbilar :)

Annette
0

Kyrkvaktmästare.

steffy
0

jag går på gymnasium och ska bli bagare/kontitor. jag går livsmedelsprogramet.

Alex
0

Går på gymnasiet.. medieprogrammet.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

jen
0

jag jobbar på IVT med värmepumpar där jag nu börjat arbetstränat igen efter en lång tids sjukdom.

Mandysan
0

Första året på högstadiet dvs 7:an….;)

Vette sjutton vad jag vill bli utan jobbar på som en tok så att jag kan bli vad jag än vill;)

Luthien89
0

Går 2:a året på gymnasiet :P

Tigrou
0

Hästskötare

SarahPeace
0

Går i högstadiet .  9:an   =  )

Qabang
0

Själv går jag andra året på ett hästinriktad gymnasium. Men i framtiden skall jag jobba som veterinär :)

Milli
0

går i 9:an, fast har ett litet städ jobb som drar in ca 500 i månaden.

Snuttan
0

Jag är sjukskriven. Går egentligen om gymnasiet, går andra året nu, medieprogramet.

Murre_Uddiz
0

Skolan :D

Tarek
0

bilbesiktare på bilprovningen,..

FummelFia
0

Är utbildad hästskötare men går just nu å gör ingenting.

wanda
0

hej är pottkusk (usk)Glad

lisette
0

jobbar som produktionsassistent på distansapoteket i hässleholm. vi skickar ut mediciner till hem, apoteksombud osv… har hand om datorerna där.

sandraliz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har hund uppfödning..

jen
0

#21 nämen tulle vilken söt *love*

PimTheGreat
0

undersköterska

reddie
0

Är barnskötrare men utbildar mig till förskollärare. 1½ år  kvar på univeritetet

JMax
0

Jobbar på ett försäkringsbolag

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Shailina
0

Jag jobbar som CallCenter agent för ett datorfirma som producerar datorer, printers, kamera, svanners osv osv, jag omhändetar inkommande telefonsamtal/mejl/fax från återförsälgare som sälger dessa produkter, olika firman som har hemPCavtal för sina anställda, firman som är supportcenter för firmman med hemPCavtal och så vidare :)

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Neywaz
0

Gör detsamma som CBA, är också fritidsforskare ;)

geea
0

Utbildad barnskötare men jobbar natt på ett ålderdomshem.

#21 Vilken söt hund!! Ras?

Zebben
0

Är utbildad instruktör så jag jobbar med hundar hela dagarna + hästar.

sandraliz
0

#28 chihuahua-shit zu

geea
0

MEN!!! Åh va söta! Har du valpar nu?? Jag har själv två små hundar, papillon-lhasa apso.

Maja
0

Andra året på gymnasiet - Samhällsvetenskapliga programmet.. :)

Cevir
0

Förutom att jag pluggar, så jobbar jag som tennistränare. Vilket jag tycker är jätte kul ^^
Har ni gått någon speciell utbildning för att jobba med det ni gör?

/ Sara & Casper

shirley
0

undersköterska men utb inom hästar me..

Kratern
0

Sitter i receptionen på en hälsocentral. Hyfsat med tid över för iFokusSkrattande

Fantasy
0

Jobbar på gamla Skogaholnmsbageriet och packar bröd på kvällar och nätter.

När jag inte jobbar där, säljer jag underkläder, smycken och Aloe Vera produkter på hemvisningar.

fridak
0

pluggar sista året på NV på gymnasiet

Neywaz
0

#33 Klart, det är jättehårt jobb för att bli fritidsforskare! Eller hur CBA ;) Vet inte hur många år vi läst på universitetet, men många är de! :p

NinaToy
0

går första året på mediegymnasiet. :$

airam
0

Jobbar på en djurklinik, just nu lite som allt i allo. Men håller samtidigt på att bli djursjukvårdare. Ska snart på C15 kurs så jag får behörighet att spruta :)

Lorita
0

Fritidsforskare, det låter så permanent har ni några nya projekt på gång? Framtidsutsikterna är ju inte dom bästa så att säga

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Sehvrin
0

Jag är student. Studerar till biolog med inriktning ekologi.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Lyrik
0

Jobbar 50% som allt-i-allo på ett bevakningsföretag i Uppsala

Lauth
0

Gör 7:e terminen på Civilingenjörsutbildningen (2 kvar) och jobbar 50% på ett byggledningsföretag som projektadministratör.

Midlingur
0

Student, läser till förskollärare.

lisette
0

#41 jag skulle gärna vara forskare en tid…

CBA
0

#38 ALLDELES för många år Neywaz ;o)

#41 Skämt och sido…arbetsförmedlingen är tyvärr väldigt ovillig att hjälpa en med tex utbildning och sämre kommer det bli from nästa år. Med den utbildningen jag har och arbeterfarenheten jag har ser det rätt mörkt ut för egen personlig del då jag är skyldig att söka inom de områden jag har erfarenhet…dvs butik, väktare och dagis.

Jag vill inte ha butiksjobb för jag har jobbat varannan helg sen jag var 19 och är ärligt dödligt trött på det…som väktare jobbar man även där varannan helg + storhelger + extrema arbetspass på 12 timmar (på nått sätt så inföll alltid mina skift så att jag tvingades jobba storhelger när man vill vara med familjen) och detta tog hårt på min äldsta son…dagis har förstört mina öron och gjort att jag är väldigt ljudkänslig.

Sånt här är inget AF tar någon hänsyn till utan man är SKYLDIG att söka inom ens kunsskapsområden :o(

Efter årsskiftet tänker jag ta kontakt med komvux och höra hur det fungerar med CSN studiestöd…jag vill plugga data och få iaf officepaketet som en extra merit till mina jobbansökningar, men jag har inte råd att ta något studielån vilket jag tror att CSN innebär *suck*

Cevir
0

Jag är ju tennistränare, och har gått en utbildning för det. Ska snart gå en till, :)

/ Sara & Casper

Mangis
0

Lärare matte/NO/Teknik, 4-9 (jobbar med 6-9)

Lorita
0

#46 Du ska ju snart börja forska en tid, lite om mat och dess konsekvenser….testa lita sömnlösa nätter och så, jätte kul tid är det, så mys och njut under din forsknings tid.

#47 Att vara fritidsforskare är klart inget att stå efter och hjälp är nog svårt att få och ska man omskola sig i dag så är det nog studielån som gäller. Det är tufft och inte någon bra löneutveckling heller för din bransch och jag hoppas du hittar något med tider som kan passa familj och barn. Frågan är om någon kan överleva utan OB-tid och jobba i en affär så bra är ju inte lönen heller. Hoppas du snart kan byta arbete till något bättre i alla fall.

__iE
0

första året på gymnasiet- handel :)

CBA
0

#50 Det hoppas jag med!
Jag har gått på minimilön under alla år och anställningar. Jag har haft otur att alla jobb har hunnit ta slut innan man har hunnit klättra i lönestegen.

Det som gav mest klirr i kassan var väktarjobbet men det tack vare all OB som blir med kvällar och helger.

Efter nyåret kommer jag kavla upp ärmarna och vässa armbågarna och ge mig in i kamp med AF ;o)

Yazmine
0

Jobbar som montör på ett belysningsföretag,men i grunden är jag utbildad till djurskötare,lantbrukare.

Neywaz
0

Ha ha jag är inte fritidsforskare på riktigt Räcka ut tungan Vore jag det skulle jag sitta här hela dagarna! Men jag gillar att vara lite hemlighetsfull Flört

Jag har ingen fast heltidsanställning just nu. Helt OK för mig, jag skulle aldrig kunna göra samma sak år ut och in, behöver förnyelse i min tillvaro annars tröttnar jag. Har haft fast anställning några gånger och sagt upp mig från alla efter mindre än två-tre år Generad

Jag har regelbundna ströjobb som frilansare inom några områden som ger mig bra pengar. Håller på startar upp eget också fast det dröjer ett tag innan det är igång på allvar. Sen har jag sökt två jobb att ha på deltid. Så får vi se vart den vägen bär. Förhoppningsvis mot nya spännande mål Skrattande

Lorita
0

Fritidsforskare, låter bara som om man är nöjd men Sveriges näst sämsta arbetsgivare, det är bara att jobba som elev i grundskolan som är värre. Mitt emellan två jobb det låter mer framåt tycker jag, lite mer spännande, fullt ös liksom. Att jobb som fritidsforskare, är ju ett heltidsjobb, som är hiskligt dåligt betalt, det ända men vet är att man kan vara en som avancerar till något nytt spännande Skrattande

AusaBausa
0

Så mga förskollärare/blivande här var! Det jobbar jag som också!

Har varit utbildad i 10 år nu. Gick uppe i Umeå. Jobbar med 3-5 åringar

NinaToy
0

#48# Min bror tränade ett tag med Vinziguera elöler hur det nu stavas. :P

Neywaz
0

#55 Skrattande Jaa jag är så nöjd med min tillvaro. Fast anställning i 20 år på samma företag är inget som lockar mig… ha ha! Att stå med flera olika jobb på gång gör mig inte nervös - tvärtom! Tänk så spännande att ha FLERA saker att välja mellan! :)

I januari börjar jag ett halvtidsjobb på ridskola som instruktör. Det var ett av mina jobb det Oskyldig Resten får ni gissa er till Räcka ut tungan

Cevir
0

NinaToy, Oh vad häftigt. Nu blir jag faktiskt väldigt avundsjuk på honom. Hur länge sedan var det? :)

/ Sara & Casper

wewwa
0

skolan, nian…

Zigge-3
0

personlig assistent inom handikapp.

Wanilj
0

Oj, va många nya ansikten det var här ute! Va kul!!!!

"pottkusk" Den gillade jag!!!!Skrattande

Jag är också uska, just nu läser jag på distans(webprog) ämnar dock vara hemma med barn då jag ska föda i januari!

Sen arbetar jag även lite som laserterapeut( häst och människa) men just nu så finns ingen tid alls till en satsning där… dock är alternativ med. ngt som jag brinner för och gärna skulle arbeta heltid med! Har gått utbildning inom både laser och massage…

Det var jag det!

Emelie123
0

Jag går gymnasiet.. 1 året, ska bli bilmekaniker/flygtekniker..

Tummelisa
0

Hästar på längden och bredden!

Cydonia
0

Pluggar stenhårt på gymnasiet. :H

Marre79
0

Vårdbiträde inom äldreomsorgen