Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1069 ggr
Littlefox
0

Snälla Hjälp mig! :(

Hej! Jag har en ganska späd (väldigt smala ben) b-ponny och undrar hur lång är maxlängden för att rida henne tror ni? Hon är 127 cm och ganska smala ben som sagt… Jätte tacksam för svar!

//Lisa

Lorita
0

ca 145 skulle jag sätta som max längd, mät höjden till ryttarens axel det bör inte vara högre an 127 cm. Sen är det ju lite beroende på om ryttaren har långa eller korta ben,

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Littlefox
0

*putt*

Littlefox
0

Tack, men jag tror nog hon kan bära en som är längre än 145 cm för hon var på ridskola förr och jag är 155 cm och min moster säger att de troligen inte är något problem för mig :) men hon är lite osäkra för mina kusiner (som jag delar henne med) för de är 168 cm och väger 48 kilo… :) Vad tror ni? När de rider barbacka så når tårna ner till knäna på henne..

AnnaLundin
0

Vad hästen kan bära och vad som är lämpligt för den att bära är inte riktigt samma sak. Jag förstår inte varför vissa har så svårt för att acceptera att man växer ur små ponnyer. Du frågar, men när du får ett svar som inte passar dig, dvs att du är för lång, så ber du om fler svar tills du hittar någon som säjer att det är okej för dig att rida den ponnyn.

Jag kan inte tänka mig att någon som är 155 cm skulle vara lagom lång för att rida B-ponny.

Lorita
0

Nu svarade jag på vad som är lämpligt om man regelbundet rider hästen, med lite mer krav och lite hoppning. Längd för att man ska kunna rida hästen bra.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Littlefox
0

okej, tack så mkt :)

Littlefox
0

Förlåt att jag kanske var lite otrevlig tidigare …  Hoppas ni förlåter mig även fast jag kanke svarade lite halv snäsitt :( Jag blir nog bara lite nervös för jag vill ju inte att hon ska lida eller nått för min skull :/

Kram Lisa

elin
0

Rider ngn som är 168 m på den?! Förvånad
Jag är 167 m och rider absolut inte mindre än D - ponnyer.

/Elin

f97lintro
0

JAg rider D-ponny och är 155 men ska ev. byta till C-ponny…:)

Caspianowner
0

Du talar här om en ganska späd ( väldigt smala ben ) b ponny

Du vet inte vad det är för ras ?

AliceL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

lägg upp en bild på ponnyn? det beror ju helt på hur den är musklad, riden innan, ras osv.. men 155 låter lite långt tycker jag, är nästan 160 och har en ponny på 131,5 som också är väldigt "späd" men jag är för lång för henne.

thilda-
0

Är du ute och bara "lullar" med den i skogen så tycker jag att du kan rida på den!