Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 3998 ggr
Kimpa
0

Växtvärk

Undrar lite över växtvärk på unghästar.
Jag har en ett åring som har vuxit något enormt på höjden nu under sommaren och just nu har hon en enorm växtvärk med ökad trötthet, stel gång och lite uppdrivna kotor.
Det är inget konstig egentligen då hon säkert vuxit 2dm under sommaren.
Vad jag undrar lite över är om någon annan har den erfarenheten och hur länge det hållt i sig då också.
Har haft unghästar varje år i flera års tid, men aldrig varit med om en sådan här tillväxt på höjden med denna växtvärk på köpet.

Elshira
0

Hade en arabkille som såg ut att vara 3 både på höjden och kroppsmässigt, när han bara var strax över 1 år. Dock märkte jag aldrig några sådana saker utöver det vanliga. Han gillade förvisso att ligga och sova mycket på dagarna, men det brukar de flesta unghästar göra och alla sover normaltsett liggande över huvud taget här hemma :)

Hakuna matata!

Kimpa
0

"lilla" Semilla är låååångt från så färdig.
Den här damen består mest av långa ben just nuFörvånad.
Hon har legat lite ibland i hagen när hon var lite yngre, men nu ligger hon och vilar dessto oftare. Tycker så synd om henne då jag ser vilket besvär hon har av det. Det var därför jag var nyfiken om någon annan varit med om liknande, så jag vet när pinan kanske är över…