*Film* Osmart...?

Ojdå. Kanske inte världens smartaste idé, om man vill göra jorden runt som man kan göra, så ska man nog låta någon hålla i hästen, speciellt om man har en häst som inte är van vid att man klänger omkring på den. Denna häst verkade inte bli så glad åt att ryttaren gymnastiserade på just den ;)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

hon får skylla sig själv

#2 faktikst…

#2 #3 Tycker jag med ;)
Ha en bra dag!

#1 dår är det ju dessutom bra om man gör det typ i mitten av paddocken o inte vid ett staket. ;)

#5 Haha! Jaa, precis ;D
Ha en bra dag!
Men är det inte lite taskigt att säga att någon får skylla sig själv.. Hon gör ju inget dumt mo hästen utan är antagligen bara lite hmm korttänkt =) Visst, dumt att ingen håller i hästen men shit happens.. Det vet ju jag ;D

jag tycker faktiskt hon får skylla sig själv att hon trillar av rakt in i staketet (förmodligen). är man så dum så man står så nära staketet så. sen är hon inte direkt försiktig med sina ben.

#9 hur lyckades de med det?
#10 Sadelgjorden är inte spänd ser det ut som?
Helt galet!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#9 ojdå.. *s*
Inte så snällt tycker jag…
#0. Hon va ju inte så smidig heller.

#13 och #14 Ja vad säger man? Suck.
Idioter finns det gott om, och den siste är inte född än…. tyvärr!
"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."
ooh, kolla på re här!
liebe kann manchmal sehr weh tun

#18 Samma film som Lisette länkade till i nr 9 =)
*** Kärleken övervinner allt ***
http://www.youtube.com/watch?v=nnPCO3W7Yx4 Kolla på den där… När ryttaren faller av så springer en liten hund mellan benen på hhästen! Ute på BANAN! Hästen kan bli rädd och sparka ihjäl hunden, det är oansvarigt, och man släpper inte lös hundar i ett stall eller på en bana. Även om hunden är jättesnäll och van vid hästar så kan hästarna bli rädda och hunden riskerarr att bli sparkad.
Suck

Ojdå. Vissa folk tänker ju inte..

Ojdå vilken dum pys ;) Varför inte tänka innan istället för att va eftersmart liksom men men shit happens ;)
#14 Stackars häst ''/ han sitter ju och trycker och håller fast på ljumskarna, inte konstigt att den hoppar och far. Småungar, lär er lite vett och lyft på arslet och hämta en hjälm åtminstone.
#20 Ajdå…
asså gud , de finns så många idioter som anitningen inte är erfarna eller smarta nog att respektera hästen. de är ingen leksak liksom, den har egna känslor :(

haha, har sett flera avdom här förut :P
Blir alltid så förbannad på filmer på folk som lägger ut filmer om när de trillar av för att de hanterar hästarna fel…
Det är faktiskt lite kul, men synd om hästarna, faktiskt… ;)

jag må uppfattas som ond, men jag tycker att det är förbannat synd att folk inte slår ihjäl sig oftare. världen behöver inte folk som är så korta i huvudet, de måste ju vara helt soprena?!
ursh.

#28 Det skulle mkt väl behövas så att folk lär sig ngn gång.
Ja.. håller man inte i hästen eller tränar den så får man skylls sig själv.
Den såg ju inte ens van ut.
Stakars häst.
Brukade rida en hel del baklänges eller göra andra konster på 2 av mina welsh Mountain ston förut… Gick aldeles utmärkt xD De är ju så coola de små pollarna…
Däremot på mitt fd. arabsto som normalt är världens snällaste och aldrig skulle göra det minsta otyg red en annan tjej (hon bodde hos oss i 2 veckor för att provrida hästen och jag hade en rolig kompis att vara med) så satte hon sig baklänges för att rida, det gick bra den första stunden men sedan helt utan förvarning så blev det ett litet skutt med rumpan… sedn ett lite större… och sedan ett ganska så högt… Tjenen flög rakt upp i samma ställning som hon satt på hästen (såg väldigt "festlig" ut) och landade sedan på marken med en duns. Inga skador som tur var men jag kom ju trotts allt bakom på en häst så hon tänkte att för att säkert inte bli trampad av min häst (även då jag fick stopp på henne efter som vi bara skrittade) så rullade hon åt sidan… Rakt in i en 1.20 hög nässelSKOG!!!
Men allt som allt gick det bra till slut förutom att det kliade en hel del på armar och händer xD
Hakuna matata!
#20 en i stallet passar en hund för sin moster nu när hon är bortrest. å ja blir lika irriterad varje gång hon tar med den ut på tur!. den springer lös i hälarna på hästen (som viserligen är lugn, men tänk om det kommer en annan häst som inte är lika lugn) kommer en annan hund eller kanske en katt eller kanin så lär ju även en väldresserad hund sticka(!) instinkter. dessutom så är det i ett traffikerat område! hunden kan ju bli påkörd!
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Jo jag var ute och red på min Mounain hingst M. Lord Milligan och hade då endast ridit lite smått under vintern och sedan på våren lite mer seriöst någon månad…
Brukar lite i taget utsätta mina hästar för "farliga" saker som presseningar, bilar, motorcyklar, skrammlande saker osv…
Idag hade jag tänkt se hur han reagerar på galna hundar genom att rida förbi på en grusväg där det bor 2 rotwilers (stavning?) som brukar skälla och hoppa när man kommer förbi, men de är innanför ett ordentligt staket so tur är…
Men när jag fortfarande bara precis har kommit hemifrån in på skogsstigen så ser jag helt plöttsligt hur en stor skällande Golden retdriver kommer farandes rakt mot mig!
Jag visste inte om det var en "elak" hund som kanske kommit lös och var farlig? Eller hur den var i psyket… Min häst började verkligen stå på tårna och han far sedan iväg i galopp ca 40 meter rakt in i skogen (det har avverkats en hel del där så jag var livrädd att han skulle trampa på någon vass stubbe/kvist). Men han lugnade snart ned sig när jag han reagera och lugna ner honom och han stod sedan helt stilla när hunden sprang runt runt och skällde.
Jag såg att hunden vifftade lite på svansen så han verkade inte vara i "jaktpossition" utan isåg snart att han mera tyckte det var kul att jaga något…
Vad jag blir så arg på är att det itne är tillåtet att ha hunden lös varken på sammhället eller i skogen (som framför är privat mark, men jag har tillåtelse att rida där så mycket jag vill).
För det första hade jag och min häst kunnat bli alvarligt skadade, och för det andra så hade det räckt med en enda spark i huvudet på hunden och den hade varit död på en sekund…
Sedan efter någon minut kom ägaren till hunden som försökte ropa på den men den brudde sig inte om förräns när den lugnat ner sig. Vem f*n har en hund lös som inte är tränad till det? har man då en hund lös så ska man defenitivt veta att den lysstnar på en. Har själv haft hund förr och skulle aldrig komma på iden att släppa en hund jag inte litate på till 100% lös i skogen (eller någon annan stans).
Sedan sa kä**ngen (kan inte annat säga…) inte ens något utan tog bara sin hund och fortsatte gå som om inget hade hänt…
Arg!! >_>
Hakuna matata!
Blir sjukt arg av klippet på den lilla pojken som 'rider' en shettis som bockar, antagligen för att han har hälarna i flankerna på hästen och sitter på rumpan. Men de kan ju kanske ränka ut VARFÖR hästen gör så? Ush…. arg! Snälla, lär er ngt om hästar, tack!

för det första tycker jag att man ska ha en medhjälpare som håller i om man ska göra sådana saker.. för det andra kansske man ska kolla hur en del hästar reagerar när man nuddar baken och så..

dumma pojke sitter på flanken och skrattar :@ STACKARS lilla ponny inte så konstigt att den bockar..