Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1428 ggr
elin
0

Hjälp ang. summa.

En vän till mig och hennes 5 åriga dotter vill låna N. en gång i veckan och skritta(kanske ngt travsteg eller två…)
Dom vill ge mig pengar för det, och det är klart att jag gärna tar emot en liten summa. Tog studenten i våras och som ni vet är de inte tjockt på arbetsmarknaden.
Kommer ha lite extra knäck i höst, men med all sannorlikhet blir det plugg. Jag är som sagt tacksam för de pengar man kan få. Det svåra är att sätta en summa, jag vill ta ett vänskapspris ändå men ändå inte att det blir gratis. Vad är rimligt tycker ni?!

/Elin

Caspianowner
0

Vad är det för häst ?

elin
0

Fjord, 8 år, utbildad, LD Hopp, LA Dressyr, kan hanteras av allt och alla. Positiv till de mesta och älskar barn!

/Elin

Alex
0

Mellan 100-150 kr/månad kan jag tänka mig kanske skulle vara rimligt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Caspianowner
0

Gäller det 4 gr i mån så skulle jag sätta 100 kr.

Gäller det mer som upp mot 8 gr i mån skulle jag sätta 200

Denna kommentar har tagits bort.
Lorita
0

Det blir ju ca 23 kr gången = en glass typ

jag tycker du kan ta betalt per gång, 40-60 om dom tar hästen själva 120-150 om du ska hjälpa till och ge lite lektion.

min granne hyr ut sin tinker för 100 kr gången utan undervisning

(en månad är ca 4,3 veckor, det glömmer man lätt därför är per gång bättre)

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

imsuchadiva
0

jag skulle inte ta betalat absolut mer än 200 kr i månaden.

annars så kanske du kan be dem köpa morötter eller något sånt istället? ( om hästen brukar få sånt )

f97lintro
0

hm…,  skulle nog ta 100-150 kr i månaaden…

Cilla89a
0

tycker också du ska ta betalt per gång, sen tycker jag det beror helt på om det gäller fem varv på ridbanan eller om det handlar om 30-40 min..
men runt 50 kr tycker jag är rimligt för 30-45 min.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

CelsiusT
0

När jag var i den åldern så lånade vi en häst lite då och då (när det passade). Då betalade vi 50:-/gång och varje gång fick vi rida hur mkt vi ville (brukade bli 1-1½ timme).

Om dom vill betala så tycker jag du kan diskutera priset med dom.

Medarbetare på westernridning.ifokus